מודל עבור יישום של למידת חקר
Maaß, Katja; Doorman, Michiel. "A model for a widespread implementation of inquiry-based learning", ZDM, Nov2013, Vol. 45 Issue 6, p887-899.
פרקטיקות הוראה חדשניות כגון: למידת חקר (inquiry-based learning (IBL) מהוות זמן רב נושא לדיון בקרב מתמטיקאים ומורים למדעים.
אולם, לא קל לשנות הוראה יומיומית בקנה מידה גדול.
לכן יש לשקול כיצד לקדם הבנה של למידת חקר בהוראה היומיומית.
כדי להבטיח הבנה כזו של למידת חקר במגוון של הקשרים שונים, יש לתכנן מודל הכולל אסטרטגיות של הפצה ושל יישום.
במאמר זה, המחברים מציגים את התכנון של מודל ממוקד וגמיש כפי שפותח בתוך הפרויקט הבינלאומי PRIMAS, במימון האיחוד האירופאי.
התכנון של מודל זה מושרש במחקר התכנון.
המחברים יתארו ויסבירו את המורכבות של המודל, כולל את הבסיס התיאורטי שלו, את הגישה האיטרטיבית שלו להערכה ולעידון, ואת תרומותיו למחקר.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם:
עבודה עם מורי מתימטיקה ומדעים על גישות ואסטרטגיות ללמידת חקר ( IBL ) : דאגות של מורים.