מודל "הכיתה ההפוכה" בניסוי חינוכי בארה"ב

מאת: K. Fulton

Fulton K. 10 reasons to flip. Phi Delta Kappan . October 2012;94(2):20-24.

למרות המחלוקת בארה"ב בין אנשי החינוך לגבי שיטת "הכיתה ההפוכה" נראה כי עדיין יש בתי ספר המוכנים לאמץ את השיטה כדרך הוראה ולמידה חדשנית.

ביסוד "הפיכת הכיתה" נמצא רעיון די פשוט : תלמידים יתכוננו בבית לקראת שיעור ובכיתה יעסקו בהתנסויות בחומרים בתכנים ובדיונים על הנושא שלמדו. רצוי לזכור שהתנופה הנוכחית להפיכת הכיתה באה במידה רבה מכיוון התקשוב. סרטוני האקדמיה של חאן, סרטוני YouTube, והרצאות TED מהווים חומרי הלימוד שבהם המורים משתמשים כדי לקדם את התלמידים שלהם בשעות מחוץ לבית ספר.

המאמר שהתפרסם בכתב העת החינוכי Phi Delta Kappan ( מאוקטובר 2012) מדווח כי מחוז חינוכי שלם במינוסטה בארה"ב ערך ניסוי חינוכי בבתי הספר שלו עם שיטת "הכיתה ההפוכה" . תחום הדעת שנבחר היה מתמטיקה .

התלמידים נדרשו לשמוע בבית הרצאות על גבי וידאו ( באמצעות טכנולוגיות מתוקשבות) ולפתור בכיתה בעיות במתמטיקה ומטלות באופן שיתופי תוך הסתמכות על ההרצאות שצפו בבית. למעשה,  התלמידים הכינו את מטלות שיעורי הבית בכיתה , תוך עבודה שיתופית בצוותים. הניסוי נערך בכיתות ח' .

המאמר מצביע על כך כי גם מורי בתי הספר נערכו לניסוי החדשני והתארגנו בקהילות למידה מקצועיות. כמו כן , נעשה במקביל מאמץ ליצירת מעורבות של ההורים בבית בכל המכלול של "ההוראה ההפוכה". המאמר מציין כי למערכות התקשוב החינוכיות ( פלטפורמת MOODLE ) של בתי הספר היה תפקיד משמעותי בקידום הניסוי ובהצלחתו .

ראה גם :

מודל שיטת ההוראה ההפוכה: התמונה המלאה

כבר לא בזכות "הכיתה ההפוכה"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya