מודל הוראה: מורה מקוון בתוך הכתה
מאת: אברום רותם
מילות מפתח:
למידה מתוקשבת
מודלים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבת הוראה-למידה
שיטות הוראה
שיטות הוראה חלופיות
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
בפועל, פרויקט הטמעת התקשוב בבתי ספר, שנועד לעודד הבניית ידע אישי של הלומד ופיתוח כישורי חשיבה גבוהים, מופעל בבתי ספר רבים "כתוספת". הוא נובע בדרך כלל מיוזמה אישית של מורה בתוך בית הספר או מפקח חיצוני, גם אם זה בברכת מנהל/ת בית הספר.
הלומדים מתנהלים באתר בית ספר, בסביבה מקוונת, לצרכי הלמידה שלהם, לפחות בחלקה. המורים מתנהלים באתר בית הספר, בסביבה המקוונת לצרכי ההוראה שלהם הפדגוגית וגם הארגונית.
אין מדובר באתר אידיאלי, "פורטל חינוכי" כזה או אחר (שאם נחכה שיהיה מושלם לא נעשה כלום...), אלא באתר נגיש ונח לתפעול, שהקמתו, תפעולו ואחזקתו הן חלק בלתי נפרד מהוויה שגרתית של התנהלות מקוונת של כל מורה המלמד בסביבה מקוונת, שניתן ליישם כיום בכל בית ספר.
- המורה מלווה את השיעור במהלכו, ומחוץ לשיעור, בעבודת בית/ מטלות להפעלת הלומדים בחומרים ועזרי למידה בסביבה המקוונת שהוא עצמו אחראי לה, משתמש בה ומזין אותה.
- השיעור מתנהל בכתה, בסביבת הוראה מקוונת, בה אין הכרח שהלומדים מול מחשב. הוא מתבצע בכתה רגילה, אך עם העזרים הפיזיים הנחוצים הבאים:
תצורה (1) עמדת מורה עם מחשב (קבוע/ אישי) המחובר לאינטרנט מהיר, ומקרן
תצורה (2) "לוח לבן דיגיטאלי" הכולל: מחשב (קבוע/ אישי) מחובר לאינטרנט מהיר.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya