מה קורה בשלב החקירה על פי דגם SOLE – פוסט 2 מתוך 3

רותי סלומון מפרסמת בבלוג שלה את החלק השני בסדרה של שלושה פוסטים העוסקים בלמידה על פי דגם Self-Organized Learning Environment) SOLE): "בפוסט הקודם כתבתי על השלב הראשון של שיעור SOLE – איך לשאול את השאלה הגדולה? - או במילים אחרות, שאלת SOLE זה לא שאלת PBL". עתה נבחנת השאלה "מה קורה בשלב החקירה? איך נהפוך את השלב הזה למשמעותי?".

"מבנה מרחב העבודה בשלב החקירה: 1. הפעילות מתקיימת במרחב רחב עם שולחנות עגולים ואזורים נוחים לשבת בקבוצות על הרצפה; 2. מוודאים שמוצב בקדמת המרחב לוח מחיק שעליו ירשמו הילדים שאלות משנה; 3. הילדים מתחלקים לקבוצות של 4; 4. כל קבוצה מקבלת מחשב אחד המחובר לאינטרנט – ולא יותר (כדי לעורר שיח בין הילדים, שיתוף פעולה ועבודת צוות); 5. כל קבוצה מקבלת דף בריסטול גדול, טושים ופתקים עם מדבקות (כדי שחברי הקבוצה יוכלו להוסיף הערות ומסקנות על הדף המרכזי); 6. לכל ילד כלי כתיבה ודף מכוון/מחברת כדי לתעד את התהליך ולבצע רפלקציה".

"כל שיעור SOLE שונה, אך במהלך החקירה על המורה להיות "בלתי נראית" ככל האפשר. היא יכולה להשתמש בזמן הזה בהתבוננות בהתנהגות של הילדים ולהבין כיצד הם מתקשרים אחד עם השני. היא יכולה לרשום לעצמה הערות כדי לבצע מעקב אחר התקדמות הילדים בהמשך, או כדי לנהל שיח איתם בשלב הסקירה והרפלקציה".

לסקירה של רותי סלומון

ראו גם:

איך לשאול את השאלה הנכונה? או שאלת SOLE זה לא שאלת PBL – פוסט 1 מתוך 3

סקירה ורפלקציה – דגם SOLE השלב הסופי. פוסט 3 מתוך 3

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya