מה מקבל מי שמשלם 35,000 ₪ לשנת לימודים ?

מקור וקרדיט : "הד החינוך" , אפריל 2010 .
מאת: אור סופר
ביה"ס "חברותא" הוא חלק מהמרכז למנהיגות נוער בישראל, בראשו עומדים דרור אלוני, נורית מאיר רענן אביטל ורות קנלור-לוי. בית הספר נפתח בשנת 2010 . בביה"ס "חברותא" מאמינים בהשכלה כללית בכל המקצועות. המשמעות היא שגם תלמיד שלא נמשך בצורה טבעית לאמנות או למדעים יחווה חוויות טובות ומשמעותיות בתחומים האלו ויהיה צרכן של ידע. כל כיתה מורכבת ממספר מצומצם מאד של תלמידים וזוכה לשני מחנכים.
"ההבדל הבולט בין חברותא לתיכון רגיל נעוץ בראש ובראשונה במורים. ,צוות המורים של ביה"ס נבחר בקפידה ומורכב מאנשים משכילים שמחויבים למקום הזה ובחרו בחינוך ובהוראה כיעד". " אין כאן מורים מקצועיים". "גם אלו שאינם מוגדרים מורים מחנכים נמצאים כאן בשביל לחנך". "המורים נמצאים ופעילים בביה"ס כל הזמן. ביה"ס הוא מקום העבודה הבלעדי שלהם. הם לא באים לשעה-שעתיים לתת שיעור וללכת, אלא זמינים עבור התלמידים לאורך כל שעות הלימודים".
 " אנחנו לא מאמינים בהוראה נטו אלא בחינוך, ולכן כל כיתה מורכבת ממספר מצומצם של תלמידים וזוכה לשני מחנכים." בביה"ס  "חברותא" לומדים בכיתות קטנות, עד 24 תלמידים בכיתה, ובפועל הרבה פחות.
שעות הלימוד מחולקות לבלוקים של שעות כפולות הנקראים "אשכולות" : אשכול חברה, אשכול רוח, אשכול מדעים וכמובן  מתמטיקה ואנגלית. לכל אשכול נושא טרימסטריאלי שמתחלף במהלך השנה.  "החלוקה למקצועות מאפשרת לביה"ס להימנע מהתמודדות של התלמיד עם ריבוי מקצועות ועם ריבוי מורים בנקודת זמן אחת.
 חלוקת זמן כזו מאפשרת קוהרנטיות וחיבור בין מקצועות. בדרך כלל תלמידים לומדים נושא מסוים בכל שיעור בלי שום קשר לשיעור שמגיע אחריו. למידה באשכולות מאפשרת חיבור בין הדברים. בשליש הנוכחי , לדוגמא, למדו בביה"ס באמנות , בספרות ובהיסטוריה על תקופת הרנסאנס.
בין השלישים יש הפסקה של שבוע מהלימודים הרגילים, והכיתה מתמקדת בנושא מסוים שנבחר מראש ואינו קשור לתכנית הלימודים. " השליש הראשון התחיל בשבוע של סדנת כתיבה. בשליש השני נבחר הנושא "העתיד" , וזה היה שבוע חוויתי ומרתק. "התלמידים היו מאד מעורבים ונגעו בהרבה מאד דברים שקשורים במושג הזה." ההפסקה בין השלישים מאפשרת הפוגה משבועות אינטנסיביים וחווית למידה אחרת" . 
אבל גם במהלך הלימודים הסדיר נחשפים  התלמידים לשיטות לימוד רבות ומגוונות, אחת מהן היא שולחן החברותא. זהו שולחן עגול שהתלמידים יושבים סביבו זה מול זה ומשוחחים. " שולחן הזה מאפשר אינטראקציה אחרת. לא עוד מורה שעומד מול התלמידים ומעביר להם שיעור פרונטאלי, אלא תלמידים שיכולים לדבר אחד עם השני. בשולחן החברותא לומדים איך להתנהג, איך להתווכח ואין לשוחח ולהביע דעה" .
שיעורי בחירה הם חלק משיטות הלימוד המגוונות שמציעים בחברותא. בשיעורים אלה בוחרים הילדים קורסי מבוא במגוון רחב של נושאים- קולנוע , אמנות , ספורט, מחשבים ועוד. המטרה היא לאפשר להם לחוות , לטעום ולהכיר תחומים שונים.  
גולת הכותרת הוא יום רביעי במערכת השעות. " "יום רביעי נקרא החברה הישראלית. ביום זה אנו יוצאים לסיורים מחוץ לבית הספר שמטרתם ללמוד את החברה הישראלית לא רק בתיאוריה, אלא דרך מראה עיניים , ולחוות מה שקורה בחוץ. "לפעמים אנחנו נשארים בבית הספר ומעבירים שיעורי הכנה לסיור או שיעורי עיבוד התכנים לאחר הסיורים. מדי פעם מגיעים לכאן אנשים להרצאת אורח. זה יום לימודים שמשתדל להיות מאד שונה מכל הבחינות". "ביום החברה הישראלית  האחרון היו סיורים להכרת החברה הדרוזית, כחלק מהתכנית להכרת המיעוטים בארץ. כשהתלמידים למדו על גווני החברה הדתית הם ביקרו בגוש עציון ובבני ברק. "
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya