מה זה לכל הרוחות OER?

מחברת המאמרון מציינת כי כאשר היא שומעת את המונח OER, היא איננה קופצת אוטומטית ל"משאבים לימודיים פתוחים" (Open Educational Resources). במקום זאת, היא מתרגמת אותו כ"דברים מקוונים חינמיים לשימוש בכיתתה".

באופן רשמי, המונח OER, על פי קרן הייולט (The William and Flora Hewlett Foundation), מייצג את "משאבי ההוראה, הלמידה והמחקר הנמצאים ברשות הציבור או הותרו תחת רישיון קניין רוחני המתיר שימוש חופשי בהם [...] משאבים לימודיים פתוחים כוללים: קורסים מלאים, חומרי קורסים, מודולות, ספרי לימוד, סרטוני וידאו, מבחנים, תוכנות וכל כלי אחר, חומרים או טכניקות אשר משתמשים בהם כדי לתמוך בגישה לידע".

המחברת מעדיפה את ההגדרה שלה יותר, אך שתיהן מתירות טווח רחב של תרחישים:

  • קיימים סרטי וידאו משלימים נפלאים מ-TEDed, בליווי כותרות, שאלות דיון ותעתיקים הניתנים להורדה אשר תלמידים יכולים להוסיף להם הערות באמצעות תוכנות כגון Scribe ו-Notability.
  • קיימים שיעורים מלאים של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) של הרצאות מצולמות וקבצי PDF הניתנים להורדה וזמינים ב-iTunes.
  • קיימים ניוזלטרים הנשלחים על ידי מחנכים מכל הכיתות ותחומי הדעת. לדוגמה, אחת לחודש המחברת שולחת אחד לצוות שלה באמצעות MailChimp. הניוזלטר מחולק לנושאים, כולל סטנדרטים, ומורכב בעיקר מקישורים למשאבי מידע, הכוללים תיאור של משפט אחד לגבי האופן שבו ניתן להשתמש במשאב המידע בתחום הדעת בכיתה. היא משתפת אותם בטוויטר גם כן.
  • קיימים iBooks אשר נאצרו בידי מורים, מחלקות ופעמים רבות בידי התלמידים עצמם. הם כוללים אקסמפלרים, סרטוני וידאו שנוצרו בידי תלמידים, שאלות ומדריכי תשובות – וכיתה יכולה ליצור אותם כדרך להערכת הלמידה שלהם ולשיתוף מה שלמדו עם תלמידים אחרים.

 

למאמרון המלא באנגלית

ראו גם:

גורמים המשפיעים על השימוש במשאבים לימודיים פתוחים בקרב לומדים מבוגרים בקוריאה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya