מה הם המאפיינים של רשת למידה אישית?


Nussbaum-Beach, Sheryl . Just the Facts: Personal Learning Networks, Educational Horizons, v91 n2 p26-27 Dec 2012-Jan 2013

• סביבת למידה אישית היא בעלת פוטנציאל למזג בין הלמידה הלא פורמאלית ללמידה הפורמאלית (מוסדות להשכלה, בתי ספר, מכללות) וזהו הבסיס ללומד לאורך כל החיים.

• סביבות למידה אישיות מאגדות יחד את כל הכלים השונים שקיימים בחיי היום יום שלנו.

• הרעיון של סביבת למידה אישית מבוסס על האפשרויות לאגם משאבי למידה ושירותי למידה ל"אזור למידה" אחד.

• יש כיום אפליקציות המספקות כלים לעידוד השימוש בסביבות אלה.

חסידי Web 2.0 בחינוך טוענים כבר מספר שנים שהכלים שנמצאים בידינו היום מאפשרים לכל לומד או מורה להרכיב את הסביבה האישית ללמידה, ה -Personal Learning Environment אבל גזרת הגבולות והמאפיינים של רשתות למידה אישית ( (PLN ) אינה ברורה עדיין, האם קבוצת למידה סגורה בפייסבוק עונה על המאפיינים של רשת למידה אישית מסוג PLN ? האם בלוג קבוצתי יכול להיות רשת למידה אישית יעילה? המאמר מנסה להבהיר את המאפיינים של רשתות למידה אישיות , להסביר את חשיבותן כיום ללמידה משמעותית, להבהיר את התפיסות השגויות של רשתות למידה אישיות , להסביר ולהדגים כיצד מורים יכולים לשלב רשת למידה אישית בהתפתחות המקצועית שלהם וכיצד צריכים המורים להיערך בעתיד לשילוב רשתות ללמידה אישית.

ה-PLE הוא בעצם פורטפוליו דיגיטאלי המאפשר ללומד לצבור מידע ותכנים ולנהל בעצמו את מאגר התכנים שלו בתוך הסביבה הלימודית הממוחשבת הכוללת. הלומד יכול גם לנהל את מאגר התכנים שלו באופן שיתופי עם לומדים אחרים.
בעקרון רשת למידה אישית מאפשרת למורה לצבור מידע וידע ולשתף ידע עם עמיתים, המורה קשור ברשת עם עמיתים ( לדוגמא באמצעות טוויטר), אוסף מידע , מתחקר מידע ומעמיק לחקור ולהרחיב את נושאי ההתעניינות שלו .

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראה גם :

מהפך תפיסתי: הלמידה המתוקשבת בקנדה בעתיד תתבסס על תפיסת ה-PLE

כביר! ... אבל לא בהכרח ללמידה

Personal Learning Networks for Educators: 10 Tips

מה גודלה של טביעת הרגל הדיגיטלית שלך?

Personal Learning Networks Are Virtual Lockers for Schoolkids

כלים פתוחים להקמת רשת חברתית מתוקשבת בכיתה

כלים ליצירת פורטפוליו דיגיטאלי לתלמידים בכיתה

למידה מותאמת אישית – שני בתי ספר, שתי גישות

האם להשתמש בבלוג כאמצעי עיקרי ליצירת סביבת פורטפוליו דיגיטאלי בכיתה ?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya