מהפך במספר הנרשמים להוראה? לא במסלולי החינוך העל יסודי

מקור : קו לחינוך
עפ"י בדיקה של עיתון "קו לחינוך" עם שישה ראשי מכללות לחינוך במגזר היהודי נמצאו הממצאים הבאים: השנה חלה , אמנם עלייה משמעותית במספר הנרשמים ללימודי הוראה בחינוך היסודי , כמו גם במסלולים לחינוך מיוחד ולגיל הרך, אולם במספר הנרשמים למסלולי ההוראה בחינוך העל יסודי במכללות לא חלה עלייה במרבית המכללות ובחלק גדול מהן אף חלה ירידה. ד"ר אריאל חורין רקטור מכללת לוינסקי ציינה כי ההרשמה למסלולי החינוך העל יסודי , בעיקר בתחומים ההומניים חלשה מאד.
כידוע הועלה השנה רף הקבלה ללימודי הוראה לציון המשולב 525 והציון הממוצע של הנרשמים להוראה אכן היה גבוה במידה ניכרת מהציון בשנים הקודמות ועמד על כ560 , עם זאת  לא ברור אם העלייה בציון המשולב של המתכשרים להוראה אכן מנבאת מורים טובים יותר במערכת החינוך בעתיד. בנושא זה טוען ראש מכללת אחווה , פרופסור אלי זמסקי כי העלאת רף הקבלה אינו משמעותי לתפקוד הבוגר בכיתה. גם לא קיימים מחקרים בחינוך התומכים בהשערה כי רף קבלה גבוה פירושו מורים טובים בבתי ספר בעתיד.
במכללת אחווה יש תכניות מיוחדות לסטודנטים שאינם עומדים בתנאי עומדים בתנאי הקבלה הרגילים , כמו מסלול ליוצא אתיופיה, הלומדים שנה נוספת לתואר ראשון ותעודת הוראה ומסלול "הזדמנות שנייה" שבו לומדים הסטודנטים "על תנאי" במשך סמסטר אחד. סטודנט שהישגיו בתום הסמסטר טובים , הופך לתלמיד מן המניין במכללה.
לדברי פרופסור זמסקי, הוא גילה במשך השנים שבהן תכנית הזדמנות שנייה קיימת, כי הסטודנטים שהשתתפו בה טובים יותר בפדגוגיה ובעבודה המעשית מהסטודנטים הרגילים. ראש מכללת אחווה סבור , כי הסיבה לכך היא שלסטודנטים האלה, יש מוטיבציה גדולה ללמד ו"לב פדגוגי".
מקור וקרדיט " "קו לחינוך" , 28 לאוקטובר 2010 , גליון 521
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya