מהו הגיל המתאים לילדים לעשות שימוש במחשב?

מאת: Katie Ledger

מקור:

The rise of the cyber-children, BBC news

אוריינות מחשבים נתפסת כהכרחית אצל ילדים, וכיום נתקלים בהרבה "מחשבי-ילדים" המותאמים לילדים בני 3 ומעלה. עם זאת, נשאלת השאלה מהו הגיל הרצוי אצל ילדים להתחיל לעשות שימוש במחשב?

מייק רייד (Ryde), מורה בבית ספר בצפון לונדון מעיד כי לקורס המחשבים מגיעים אפילו ילדים בני 18 חודשים, למרות שהם עושים שימוש מועט מאוד במחשב במהלך השיעור.

לדעת ארגון ChiCI - The Child Computer Interaction Group, השימוש במחשבים צריך להתחיל בשלב הרבה יותר מאוחר בהתפתחות הילד. דוברת הארגון טוענת שלא מובטח כי לילדים אלו יהיה יתרון משמעותי. לדעתה יש ילדים ש"מונחים" מול המחשב כמו מול הטלוויזיה – מדובר בגירוי ולאו דווקא הפקה ערך חינוכי.

המחקר הבינ"ל לגבי שימוש בטכנולוגיות מידע (IT) אצל ילדים צעירים מאוד מאוד מצומצם, אך דו"ח מחקר שפורסם לאחרונה באוניברסיטת שפילד  - "Digital Beginnings", מאיר כמה היבטים מעניינים:

עד גיל 4, 45% מהילדים עשו שימוש ב"עכבר" מחשב כדי לסמן או להקליק, 27% עשו שימוש במחשב לבדם בביתם. (הנתונים לגבי לבריטניה)

באופן לא מפתיע הילדים הקטנים גולשים באינטרנט לאתרים המבוססים על תוכניות טלוויזיה אהובות, המציעות אפשרות למשחק ברמות קושי שונות, לצפות בקליפ או להדפיס ציור של דמות אהובה. רוב הפעילות דורשת הפעלת "עכבר" אך חלקה גם דורשת שימוש מסוים במקלדת.

יש לזכור גם שסוגיית שמירת ביטחון הילדים מפני תכנים באינטרנט הקיימת ממילא, תדרוש מההורים היערכות כבר מגיל צעיר. חברת מיקרוסופט תשלב בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה ("ויסטה") הקלות משמעותיות לבקרה והגבלה על פעילות ילדים ברשת (מסרים ומשחקים אלימים וכיו"ב או סינון שיחות במסנג'ר)

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya