מדידת ה TPACK בהכשרת מורים: סקירה של השיטות והכלים העכשוויים


Jason T Abbitt. "Measuring Technological Pedagogical Content Knowledge in Preservice Teacher Education: A Review of Current Methods and Instruments", Journal of Research on Technology in Education. Summer 2011. Vol. 43, Iss. 4; pg. 281, 20 pgs

סקירת ספרות זו בוחנת את התפתחות המסגרת של ידע פדגוגי משולב מסוג Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) עם התמקדות בהערכת ה-TPACK בהקשר של תכניות להכשרת מורים. במאמץ להדגיש את הופעתם של כלים ושיטות הזמינים לאחרונה לשימוש עם קבוצה מסוימת זו, מחקר זה מספק סקירה של הכלים והשיטות כמו גם דיון באתגרים, במטרות ובשימושים הפוטנציאליים של כלים אלה עבור הערכה המבוססת על שילוב הידע הפדגוגי מסוג TPACK בהתנסויות בהכשרת מורים.

רקע:

המסגרת של ידע פדגוגי משולב מסוג TPACK משלבת את תחום הידע ב"טכנולוגיה" לתוך המושג שטבע Shulman בשנת 1986 ונקרא pedagogical content knowledge (PCK) כדי לפנות לחשיבות ההולכת וגדלה של טכנולוגיות דיגיטליות במסגרות לימודיות כמו גם לפוטנציאל שגורם לשינוי תצורת הלמידה של טכנולוגיות אלה (Mishra & Koehler, 2006).
המאמצים לבסס כלי מדידה מהימנים ותקפים שמסוגלים להעריך את הידע של המורה הקשור לטכנולוגיה בהוראה ולמידה נמצאים בתהליך וכוללים דיווח עצמי (self-reporting ) ומדידות המבוססות על הערכה. אף על-פי שפערים אלה קיימים ללא ספק בשיטות ובכלים הזמינים, ניתן לראות את הגישות השונות להערכה של TPACK כנעות לקראת שימוש אפשרי במסגרת עבודה של הערכה של קורסים, סדנאות ותכניות שמכשירות פרחי הוראה להשתמש בטכנולוגיה בפרקטיקות בכיתה.
בנקודה זו, ניתן לקבוע כבר לקבוע כי התרחשו שינויים משמעותיים כמו גם להשוות בין אסטרטגיות לימודיות שונות תוך שימוש במדידות של TPACK. כלים ושיטות מרובים תומכים במסגרת עבודה של TPACK כייצוג תקף של בסיס הידע שמאפשר שימושים משמעותיים בטכנולוגיה בהוראה ותקשוב חינוכי .

ראה גם :
מאמרים ומחקרים נוספים על TPACK בפורטל מס"ע

המאמר סוכם לאנגלית ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya