מדוע נכשל השימוש בטאבלטים בהשכלה הגבוהה

Derrick Wlodarz. "Why tablets are failing miserably in higher education", betanews, May 15, 2014.


Derrick Wlodarz הוא מומחה למערכות מידע והבעלים של חברת FireLogic, לתיקון מחשבים ולייעוץ בנושאי טכנולוגיה.

בעוד חברות אפל (Apple) וגוגל (Google) נלחמות במלחמה בפחד באי-הוודאות ובספק על מוחם ולבם של הקמפוסים בבתי הספר, יש תחום אחד בחינוך שאף אחת מהחברות לא הצליחה לחדור אליו: ההשכלה הגבוהה.

המחבר מתייחס במיוחד לקונגלומרט של האוניברסיטאות והמכללות ברחבי ארה"ב.
זאת מאחר ועדיין לא הוכח שהטאבלטים מאפשרים לסטודנטים מחקר מעמיק ויצירת תוכן בכיתה, שהם העבודה האמיתית של הסטודנט.

המאמר מציין מספר נתונים מסקר שנערך על ידי Ball State's Institute for Mobile Media Research, שמצא כי ל-29% בלבד מהסטודנטים יש כיום טאבלט.

מייקל הנלי (Michael Hanley), פרופסור לפרסום ומנהל המכון, טען כי טאבלטים הם למטרות בידור, לא לכתיבת מאמרים ולהכנת פרויקטים בכיתה – שהם המרכיבים העיקריים של ההשכלה הגבוהה.

הנלי המשיך וטען כי הטאלבטים טובים לקריאת חומרים ולגישה לקבצים דיגיטליים, אבל הם לא מתאימים לעבודה בכיתה.
ולראיה, אף אחד מ-140 הסטודנטים בכיתתו אינו משתמש בטאבלט למטרות אקדמיות.

גם חברת Deloitte מצאה כי לרוב המכריע של הסטודנטים במכללה כיום יש בבעלותם סמארטפונים ומחשבים (למעלה מ-80% עבור כל קטגוריה) וטאבלטים נחשבים למיותרים, מאחר ולא ניתן לכתוב עבודות מחקר בטאלבטים.

הדילמה המסורתית של שימוש בטאבלט בכיתה
המחבר מסכים כי העיצוב של ה-iPad עולה על העיצוב של ה- Thinkpad X230T, אולם ה-iPad אינו מאפשר למשתמשים בו לרשום לעצמם הערות תוך כדי צפייה במצגות PowerPoint.

ועל כן, עד שיותר יצרני טאבלטים יכירו בחסרונות שלהם ויעברו לממשק עם חיבור לעכבר/מקלדת, המחשבים הניידים יובילו על פני הטאבלטים בעתיד.

טאבלטים הממוקדים בצריכה מספקים ערך מועט להשכלה הגבוהה
הדור הצעיר הנרשם למכללות ולאוניברסיטאות מודע היטב לכך שעליו לבחור מכשיר מגוון דיו שיתאים הן לשימוש בכיתה והן לשימוש במעונות.
מכשירי ה-iPads, ה- Nexusוה- Xoomsהם פלטפורמות אלגנטיות לצפייה בסרטים ולגלישה בפייסבוק. אך בעוד הם מצטיינים בפעילויות של צריכת תוכן, הם לא מתאימים לפעילויות של יצירת תוכן מורכב.

אפילו השקת חבילת Office לשימוש ב-iPad אינה פותרת רבים מהמחסומים המולדים שמציגים הטאבלטים המאפשרים הכנסת מידע באמצעות מגע, כגון: העדר יכולת לארגן מחדש את התוכן בקלות, קיבוץ תאים בתוכנת Excel, או אפילו גזירה והדבקת פריטים בין מצגות של PowerPoint.

ולכן, הסטודנטים במערכת ההשכלה הגבוהה רואים בטאבלטים המסורתיים כמכשירים משלימים בלבד ולא כתחליפים למחשבים הניידים.
למעשה המכשיר Surface Pro הוא הטאבלט המשולב הראשון שמתאים גם לעבודה בשיעור, ובמכללות רבות בוחרים להשתמש בו על פני השימוש ב-iPad.

אף על פי שה-iPad נוצר לצורך שימוש בתוכן, ממשחקים וסרטים ועד גלישה ברשת, הוא לא מתאים לשימוש בשיעורים בכיתה.
ויעיד על כך המספר הרב של הסטודנטים שממשיכים להשתמש במחשבים הניידים שלהם במשימות בשיעורים.

כיצד הטאבלטים הדיגיטליים המשולבים פועלים במקום שבו ה-iPad נכשל?
הסטודנטים טוענים שהטאבלטים המסורתיים אינם מתאימים לצורכיהם לעבודה בכיתה.
מאחר וה-iPad מעולם לא תוכנן עבור יצירת טבלאות וגרפים, או העתקה והדבקה של תוכן ממקורות אחרים לצורך הדגשה.

גם העטים הדיגיטליים הקיימים עבור הטאבלט הם עט "מגע" שהוא מעין חיקוי של האצבע האנושית, ויש לו יתרון מועט של דיוק על פני כתיבה באמצעות האצבע. מכשירים כמו Surface Pro ו- Thinkpad X230T כוללים עט דיגיטלי המאפשר כתיבת הערות, שרטוט, חתימה ופעילויות אחרות.

לעומת זאת, השימוש ב-Pro Surface מאפשר שימוש במקלדת, נקודת חיבור לעכבר, עט דיגיטלי, חיבור USB ועוד.
ולכן הסטודנטים במערכת ההשכלה הגבוהה יעדיפו להשתמש ב- Surface Pro על פני שימוש ב-iPad, משום שהחלופה מעניקה להם את מה שהם צריכים.

קישור למאמר באנגלית




    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מאמר חשוב שצריך לקחת לתשומת לברק במקום "בהשכלה גבוהה" שימו "טאבלטים בבכיתה/בחינוך".והסיקו מסקנות .וחבל על הכספים שהמערכת מוציאה על הטאבלטים ועל ההשליה שהם ישפרו את פני החינוך

    פורסמה ב 09/07/2015 ע״י דר' עפרה ניר-גל
    מה דעתך?
yyya