מדוע אנו זקוקים ליותר טקסטים חזותיים בהוראה ובלמידה שלנו?

מאת: Mark Gleeson


Gleeson, M. (2013. July 14). Why we need more visual texts in our teaching and learning.[Web Log Post]. Retrieved from /

מחבר הפוסט , מטובי המורים באוסטרליה, משתף את מחשבותיו אודות שימוש בטקסטים חזותיים בכיתות כיום. באמצעות גרפיקה מצוירת ואינטראקטיבית הוא מציג 13 סיבות לשימוש באינפוגרפיקה (או טקסטים חזותיים באופן כללי). המחבר מדגיש כי אינו מעניין להפחית בחשיבות הקריאה. יחד עם זאת, חינוך לאוריינות נשלט לדעתו על ידי המילה הכתובה, ובמידה פחותה יותר על ידי המילה המדוברת.

אם המוחות שלנו מחווטים באופן חזותי, זה הגיוני להציג אינפורמציה, הוראות, למידה חדשה, ושיטות באופן חזותי. אם חצי מהמוח שלנו מעורב בעיבוד חזותי אך אנו מציגים את השיעורים שלנו בעל-פה או בתבנית טקסט כתוב, עד כמה אנו מצליחים להגיע לתלמידנו? אם 70% מקולטני החישה שלנו נמצאים בעינינו, מדוע אנו ממשיכים לדבר כל כך הרבה כמורים?

המחבר אינו אומר שמורים אינם משתמשים באמצעים חזותיים—הוא אומר שאנו זקוקים להרבה יותר. הוא עומד על חשיבותם של אמצעים חזותיים במתמטיקה, בספרי לימוד, בלמידה ובהוראה. עולמם של התלמידים שלנו עמוס מדי במידע. הציפיות של תכניות הלימודים שלנו עמוסות מדי במידע. האופן שבו אנו מציגים מידע זה, אם כן, הוא בעל ערך.

למאמר המלא באנגלית

למאמרים נוספים של המחבר בפורטל מס"ע

ראה גם :  מאמרים נוספים על טקסטים חזותיים בלמידה ובחינוך


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    ההיצגים החזותיים מוצגים כיום כבעלי חשיבות עליונה בתהליך הלמידה. תורתם של מייסדי הפרגמטיזם והסמיוטיקה בפילוסופיה האמריקאים, וויליאם ג'מס, ג'ון דיואי ובמיוחד צ'רלס סנדרס פירס מדגישים את הטקסט החזותי ה'אייקוני' כהתחלת ההתחברות לכל למידה שהיא!!האתר שבניתי "גישה סמיוטית להשבחת תהליכי הוראה וחינוך – Educational Semiotics מציג גישה זאת.www.semio-educ.com

    פורסמה ב 21/08/2013 ע״י דניאלה זבידה
    מה דעתך?
yyya