מגמות אנגלית ללומדים צעירים (EYL ) בכיתות א' וב' בישראל: ניתוח ביקורתי של שיח (CDA )

מקור וקרדיט :
 
 ריבי כרמל.  " מגמות אנגלית ללומדים צעירים (EYL ) בכיתות א' וב' בישראל: ניתוח ביקורתי של שיח (CDA ), " בתוך: שנתון החינוך וסביבו (שנתון מכללת סמינר הקיבוצים, ל"א, תשס"ט, 2009). ע"ע 87-96.
 
 במאמר זה מציגה ריבי כרמל ממצאים מתוך מחקר שנערך בשיטת ניתוח ביקורתי של השיח ( CDA- Critical Discourse Analysis) במטרה לבחון, לנתח ולהסביר שיח של הורים, תלמידים ובעלי תפקידים בנושא הוראת אנגלית ללומדים צעירים ( English for Young Learners –EYLׂ) בכיתות א' ו-ב' בבתי ספר יהודיים בישראל. ניתוח של 33 ראיונות עומק חצי-מובנים ומדגמי טקסטים שפורסמו בארץ, מצביעים על שיח ספציפי, בו משתמשים הנחקרים בדברם על נושאים הקשורים ל-EYL. שיח זה הוגדר כשיח ה-EYL  .
 הממצאים מאירים את הדרכים הסמויות שבהן פועל שיח ה-EYL  ככוח בעל עוצמה לקידום הוראת אנגלית ללומדים צעירים בבתי ספר, תוך שהוא משפיע על סדר-היום הבית-ספרי, מווסת את ההתנהלות בכיתה ומעצב את חיי היום-יום ואת הנוהג החברתי. בנוסף, העדויות המחקריות מורות על כך שישראלים רואים את עצמם, מתוך תקווה ושאפתנות, כחלק מעולם גלובלי ומופשט שנעשתה לו אידיאליזציה, תהליך שבו שיח ה-EYL מממלא תפקיד חשוב ( ריבי כרמל ) .  
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya