מאתמול להיום: מה אפשר ללמוד ממחר 98

מקור וקרדיט :
 
פורטס , דיוויד. רוני מועלם , תמי לוי נחום . " מאתמול להיום: מה אפשר ללמוד ממחר 98 " , הד החינוך יוני 2009 , ע"ע 80-84.
 
 
 "מחר 98" הייתה רפורמה מרחיקת לכת , פרי עבודתה של ועדה בראשותו של פרופסור חיים הררי ,שמטרתה להעניק לבוגרי בתי הספר בישראל מידע בסיסי וחיוני במדעים וטכנולוגיה . עשור אחרי המועד שנקבע להשלמתה מנתחים שלושה חוקרים ממכון וייצמן למה כמעט לא נותר ממנה דבר.  יש כמה תובנות המציינים החוקרים בסיכום שלהם :
 היעדר תכניות לטווח ארוך: למשרד החינוך לא היו ועדיין אין תכניות ארוכות טווח, מובנות ומחייבות.
היעדר אורך רוח: אחד הדברים שמכשילים שינוי במערכת החינוך הישראלית הוא טלטלת ה"רפורמות" בכל כמה שנים והעובדה שרפורמה חדשה סותרת על פי רוב את קודמתה. מערכת החינוך בנויה באופן שאינו מאפשר לראות שינויים משמעותיים בני קיימה בפחות מעשר שנים. לכן שר חינוך המבקש לקדם את מצב החינוך המדעי בישראל יתקשה לראות את פרי עמלו בזמן כהונתו בתפקיד.
משרד החינוך אינו ארגון לומד: משרד החינוך חייב לפתח תרבות של הפקת לקחים. מדוע לא יזם משרד החינוך בעצמו תחקיר דומה לזה כדי לברר מה קרה ל"מחר 98"?
ד"ר דיוויד פורטס, ד"ר רוני מועלם וד"ר תמי לוי נחום עובדים במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya