מאפיינים של קורס מתוקשב מלא

מקור: יום עיון, הוראה מתוקשבת בקמפוס, מפגש מס' 2, אוניברסיטת חיפה.

מה הם המאפיינים של קורס אקדמי שכולו מקוון? לקורס מקוון במלואו חייבים להיות מרכיבים רבים ושונים, שהחיבור המערכתי הדינאמי והפונקציונאלי שלהם הם חלק בלתי נפרד מאופיו ומהצלחתו. אתר הקורס המקוון חייב להיות אינפורמטיבי ועשיר מאד וצריכים להיות בו קישורים מעניינים, רלבנטיים פועלים ומתחדשים, הסטודנטים צריכים להיות מעורבים בכל שלבי הקורס המקוון, לא רק בלמידה אלא גם בהכנה של חומרי הלמידה. הקורס חייב לכלול פורומים פעילים מאד ותוססים. "בקורס הפסיכולוגיה של האינטרנט" המועבר על ידי פרופסור עזי ברק מאוניברסיטת חיפה יש את כל המאפיינים האלו. חלק רב מהתכנים בקורס נתרמים על ידי הסטודנטים – בהנחיית המרצה.

 קורס מקוון מלא כולל גם פורומים נושאיים נפרדים. הדיונים המקוונים חייבים להיות דינאמיים, מתפתחים, מגרים ומאתגרים. צריכה להיות התייחסות אישית לכל לומד בקורס המקוון. בקורס משולבים פרקים נושאיים הכתובים על ידי הסטודנטים (2-3 סטודנטים בהנחיית המרצה). הפרקים כתובים בכתיבה היפר-טקסטואלית תוך שילוב מולטימדיה. הדיון בפורום הנושאי (10-14 יום) נערך בהנחיית כותבי הפרק וגם בהשתתפות המרצה. הדיון נמשך ברצף ללא הגבלת שעות הפעילות. בקורס המתוקשב המלא של פרופסור עזי ברק אין מבחנים, יש משוב אישי לסטודנטים ב emailלאחר כל פרק. ציונים סופיים ניתנים על סמך: רמת הרפראטים, ניהול דיונים, השתתפות בדיונים, הערכות של המרצה ושל עוזרת ההוראה

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya