מאפיינים של המורה העתידי – ממצאי חיפוש במאגרי מידע
מאת: עמי סלנט
מילות מפתח:
איכות הוראה
הוראה משמעותית
מאפייני אישיות
מאפייני תפקיד
מגמות וכיוונים
מורה טוב
מורים
תחזיות
לחצו כדי להאזין לפריט
השאילתא הורצה בכל מאגרי המידע האקדמאיים הבינלאומיים העוסקים בחינוך וכן בפורטל מס"ע של מכון מופ"ת.
· נבדקו כל המחקרים במאגר ERIC , מאגר PROQUEST , SAGE וכן מאגר Wilson education full text
· כמו כן, נבדקו מנועי החיפוש המובילים כגון Google scholar (הגרסה האקדמאית המלאה של גוגל).
הממצאים כוללים גם עיקרי דברים בכנסים (הקלטות) של מומחי חינוך באקדמיה באנגליה ,ובארה"ב (מרצים בכירים לחינוך וחוקרים מובילים) על ההוראה העתידית ומאפייניה.
קובץ מלא של ממצאי החיפוש מצורף בסרגל מצד ימין .
עיקרי הממצאים שנמצאו בחיפוש הממוחשב
בעקבות כשלון הרפורמה החינוכית בארה"ב הידועה בשם No Child Left Behind's סבורים מומחי החינוך בארה"ב ובאירופה כי הדגש בעתיד הנראה לעין יעבור מהוראת תכנים להוראת מיומנויות . המורה העתידי יצטרך להיות בעל יכולות יותר בתחומי שיטות הוראה ולא בהכרח רק בעל יכולות בהוראת תוכן והעברת תכנים . הדרישות מהמורה העתידי הם לגלות רפרטואר הרבה יותר מגוון של דרכי הוראה ושיטות פדגוגיות שיחזקו אצל התלמידים מיומנויות כגון שפות, תקשורת , קריאה והבנה ולא בהכרח הספק של תכנים ( ראה פריט מס' 17 ) .



















מאת: עמי סלנט
מילות מפתח:
איכות הוראה
הוראה משמעותית
מאפייני אישיות
מאפייני תפקיד
מגמות וכיוונים
מורה טוב
מורים
תחזיות
לחצו כדי להאזין לפריט
השאילתא הורצה בכל מאגרי המידע האקדמאיים הבינלאומיים העוסקים בחינוך וכן בפורטל מס"ע של מכון מופ"ת.
· נבדקו כל המחקרים במאגר ERIC , מאגר PROQUEST , SAGE וכן מאגר Wilson education full text
· כמו כן, נבדקו מנועי החיפוש המובילים כגון Google scholar (הגרסה האקדמאית המלאה של גוגל).
הממצאים כוללים גם עיקרי דברים בכנסים (הקלטות) של מומחי חינוך באקדמיה באנגליה ,ובארה"ב (מרצים בכירים לחינוך וחוקרים מובילים) על ההוראה העתידית ומאפייניה.
קובץ מלא של ממצאי החיפוש מצורף בסרגל מצד ימין .
עיקרי הממצאים שנמצאו בחיפוש הממוחשב
בעקבות כשלון הרפורמה החינוכית בארה"ב הידועה בשם No Child Left Behind's סבורים מומחי החינוך בארה"ב ובאירופה כי הדגש בעתיד הנראה לעין יעבור מהוראת תכנים להוראת מיומנויות . המורה העתידי יצטרך להיות בעל יכולות יותר בתחומי שיטות הוראה ולא בהכרח רק בעל יכולות בהוראת תוכן והעברת תכנים . הדרישות מהמורה העתידי הם לגלות רפרטואר הרבה יותר מגוון של דרכי הוראה ושיטות פדגוגיות שיחזקו אצל התלמידים מיומנויות כגון שפות, תקשורת , קריאה והבנה ולא בהכרח הספק של תכנים ( ראה פריט מס' 17 ) .



















לפריט זה התפרסמו 1 תגובות
עמי ואירינה – תודה על הלקט החשוב הזה. עשיתם עבודת חיפוש רצינית שסייעה לי מאוד, ואני בטוחה שרבים ישתמשו בה. חשוב שבפורטל יעמדו לרשותנו עבודות איסוף וביאור שבאות בעקבות שאילתות – ניתן להעזר בהן מפנים שונות ולצרכים שונים של מחקר וכתיבה. כל הכבוד על העבודה היסודית!
פורסמה ב 07/03/2009
ע״י לאה שגריר
עמי ואירינה – תודה על הלקט החשוב הזה. עשיתם עבודת חיפוש רצינית שסייעה לי מאוד, ואני בטוחה שרבים ישתמשו בה. חשוב שבפורטל יעמדו לרשותנו עבודות איסוף וביאור שבאות בעקבות שאילתות – ניתן להעזר בהן מפנים שונות ולצרכים שונים של מחקר וכתיבה. כל הכבוד על העבודה היסודית!