מִשׂחוּק (Gamification) בהוראה
מאת: אפרת מעטוף
מילות מפתח:
גורמי הנעה
דרכי הוראה
כלים פתוחים
משחקים לימודיים
משחקים מקוונים
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב המשחק בלמידה
תלמידים
אפרת מעטוף מפרסמת סקירה העוסקת במִשׂחוּק (Gamification) בהוראה ומציעה את ההגדרה הבאה: "שילוב מאפיינים משחקיים (כמו תחרותיות או תזמון משימות) בפעילות שאינה משחקית, כאמצעי להשגת מטרה לימודית, חברתית או התנהגותית, אותה הגדיר המורה".
"המשחוק מעורר בקרב התלמידים מוטיבציה לביצוע פעולות שגרתיות (ואולי אף משעממות…), בכך שהוא הופך אותן למהנות יותר; מסייע למורה לרכז את תשומת הלב של התלמידים לפעילות; מטפח בתלמיד תחושה של הישג ומסוגלות ומטפח שינויים התנהגותיים".
ראו גם:
yyya
עזר לי מאד בסקירת הספרות שלי .
תודה רבה:)