לשתף תלמידים בקביעת תכני הלימוד ובאופן לימודם

יורם אורעד דן בבלוג המרכזי של רשת שלובים בשאלת שיתוף התלמידים בארגון הלמידה, בעקבות מאמרון מרתק של פרופ' מוריס אליאס (Maurice Elias) בנושא "Homework vs. No Homework Is the Wrong Question":

"תכניות הלימודים שמשתמשים בהן כיום הן תכניות לימוד של משרד החינוך או, במקרים מיוחדים, של בתי ספר (תלב"סים - תכניות לימודים בית ספריות). כיצד אפשר לבצע שיתוף עם התלמידים בתכניות הלימוד. הרי כולנו מבינים שתכניות הלימוד האלה משקפות אג'נדה חברתית הנקבעת כחשובה על ידי קובעי מדיניות בממשלה ובמשרד החינוך, כגון שוויון חברתי, שוויון מגדרי, הטמעת תכנים ומיומנויות בתחומי המדע והמתמטיקה והמורשת. האם אפשר להעלות על הדעת שניתן כאן שיתוף מוחלט לתלמידים בקביעת התכנים?".

"ובכן, השיתוף בתכנים יכול להתחיל גם ברמת הביצוע של הוראת התכנים, בפרשנות להם ובהתאמתם האישית לתלמידים ולמעשה, יש מורים שכבר עושים זאת. למשל, בהוראת המדעים ניתן ללמד על סוגיה מדעית, נניח על חוק הפעולה והתגובה, ולאחר הבנה ראשונית של החוק לבקש מן התלמידים להציע לימוד על הנושא בהקשר הקרוב לליבם שבו מופיע ביטוי של חוק הפעולה והתגובה. או, סוגיה היסטורית נתונה יכולה להיות מותאמת להגשה לתלמידים, למשל - התפתחות אמצעי התקשורת. תלמידים שונים יכולים ללמוד ולחקור על התפתחותו של אמצעי תקשורת שהם מתעניינים בו כגון טלוויזיה, רדיו, על אישים שתרמו להתפתחות התקשורת (מרקוני, אדיסון, סטיב ג'ובס ועוד)".

למאמרון המלא של יורם אורעד ברשת שלובים

ראו גם:

במקום כיסוי חומר- דיאלוג על הלמידה ותכניה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya