לשבור את הלמידה הקונבנציונלית

ביוטכנולוגיה, בוטניקה, זואולוגיה ומדעי החברה - בקמפוס האקדמיה למדענים צעירים (כיתות א'-ו) לא לומדים רק חשבון, שפה וכישורי חיים. על הייחודיות של ביה"ס הניסויי ע"ש ידלין בעיר ראשון לציון .
לפני חמש שנים קיבל בית הספר הניסויי ע"ש ידלין בעיר ראשון לציון . הכרה ממשרד החינוך כבית ספר ניסויי ושם לעצמו כמטרה את טיפוח המצוינות בקרב תלמידיו באמצעות הוראת המדע והטכנולוגיה. מעבר לסביבות הלמידה המגוונות, אחד העקרונות המובילים הוא מתן בחירה לתלמידים כך ש-14 שעות שבועיות הן שעות בחירה מתוך שלושה אשכולות שונים: מדע וטכנולוגיה, מדעי הרוח ואומנויות. אפשרויות הבחירה הן מגוונות מאוד. בתחום הביוטכנולוגיה למשל ניתן לבחור בין: עולם המיקרואורגניזמים, סוד היין, תהליכי תסיסה, תורשה והנדסה גנטית וכימיה בחיי היום יום. בתחום האסטרונומיה הבחירה כוללת: גיאולוגיה, אסטרופיסיקה – חייו ומותו של כוכב, אסטרוביולוגיה כולל תיאוריית המפץ הגדול ועוד.
 עקרון נוסף הוא התחדשות של תוכניות הלימוד. בבית הספר כמעט ולא נעזרים בחוברות עבודה, המורים הם שמפתחים את יחידות ההוראה ואת תוכנית הלימודים. "המורה לוקח אחריות על למידת התחום אותו הוא רוצה לפתח, על ההוראה ועל ההערכה וזה השינוי המדהים שמתקיים פה ולכן גם ההישגים גבוהים", מסבירה שלי.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מתעניינת בנושא

    פורסמה ב 10/02/2012 ע״י דריי מוניק
    מה דעתך?
yyya