לקראת תיכון וירטואלי מחוזי במחוז הצפון

מחוז הצפון של משרד החינוך נערך להקמת תיכון וירטואלי מחוזי. היוזמה היא של ד"ר אורנה שמחון , מנהלת מחוז הצפון.

מנהלת מחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון, מסרה בישיבת פורום הפיקוח המחוזי במאי 2012 , על החלטתה להקים "תיכון וירטואלי" מחוזי בצפון. לדבריה, התיכון הווירטואלי ייפתח, במתכונת חלקית, כבר בשנת הלימודים הבאה, תשע"ג. מהמחוז נמסר, כי בשלב הראשון מדובר על לימודים וירטואליים של המקצועות מתימטיקה ופיזיקה לתלמידי כיתות י'. עוד נמסר, כי הלמידה בקורסים הווירטואליים תתבצע באמצעות כלים מגוונים, כמו סימולציות, סרטונים, מצגות, מעבדות וירטואליות, משימות ביצוע, שיעורים סינכרוניים, תרגול, מבדקים וגם מפגשי פנים אל פנים של התלמידים והמורים. בראיון לקו לחינוך מציינת ד"ר שמחון את נימוקיה להקמת התיכון הווירטואלי בצפון.

לדבריה, הלימודים הווירטואליים יסייעו לתלמידים המבקשים ללמוד מתמטיקה ופיזיקה ברמה מוגברת בתיכונים בהם קיים מחסור במורים במקצועות אלו, או קיימות קבוצות קטנות בלבד של תלמידים המבקשים ללמוד אותם. כך יתאפשר לתלמידים ממספר תיכונים ללמוד ביחד בדרך וירטואלית. כל כיתה וירטואלית תמנה כ 20- תלמידים לכל היותר. ד"ר שמחון מוסיפה, כי הסיבה העיקרית להקמת התיכון הווירטואלי היא הרצון להעניק לתלמידים את האפשרות ללמוד באמצעות הכלי המוכר להם, המחשב, ובדרך יצירתית המשלבת אמצעים ויזואליים מתקדמים.

לדבריה, הלימודים של הקורסים הווירטואליים יבוצעו באמצעות שידור מרחוק של השיעורים, על ידי מורים מהמרכז. להפעלת התוכנית הפדגוגית של התיכון הווירטואלי יהיה אחראי מטח, בהלימה לתוכנית הלימודים של משה"ח.

ממחוז צפון נמסר, כי גיוס התיכונים בצפון להצטרף למהלך יתבצע על ידי מפקח המחשוב המחוזי, משה חיימוביץ, והמפקח המחוזי על הוראת המתמטיקה, סלימאן סלאמה.

יש לציין, כי בארצות הברית, קנדה ומדינות נוספות ברחבי העולם, כבר פועלים מאות תיכונים וירטואליים זה מספר שנים, ומספרם גדל מדי שנה. בארצות הברית גם יכולים התלמידים בתיכונים רבים לבחור בקורסים וירטואליים כחלופה לשיעורים הרגילים
בכיתות בחלק ממקצועות הלימוד

מקור וקרדיט : עיתון "קו לחינוך"

ראה גם :

אפשר גם אחרת: תכנון יום לימודים שבועי מקוון קבוע בביה"ס התיכון בישראל

 בתי ספר תיכוניים וירטואליים

קורס מקוון באלגברה – הישגים ובעיות


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אשמח שבית ספרי יהיה שותף בתוכנית תיכון וירטואלי אשמח. לקבל יותר אינפורמציהתודה לטיפולכם המסור

    פורסמה ב 14/11/2012 ע״י דר סלימאן מרתא
    מה דעתך?
yyya