לקראת ספרי לימוד אלקטרוניים אינטראקטיביים

במהלך השנים, המו"לים ניסו מגוון של אסטרטגיות כדי למכור ספרי לימוד דיגיטליים, אבל בהצלחה מוגבלת. רוב הסטודנטים ממשיכים לקנות ספרים בדפוס למרות חוסר הנוחות שבסחיבתם בתיק גב.
שני מו"לים גדולים בארה"ב מנסים טקטיקה חדשה. Pearson ו- McGraw-Hill משקיעים בחברת Inkling, חברה שיוצרת ספרי לימוד אינטראקטיביים שמשלבים אודיו, וידאו וחידונים אינטראקטיביים וזמינים לשימוש ב-iPad.

ל- Inkling יש כרגע 14 ספרי לימוד זמינים ממו"לים כגון: John Wiley & Sons ו- W.W. Norton.
Pearson ו- McGraw-Hill הסכימו להפוך תריסרים מהכותרים שלהם לזמינים בשירות של Inkling. הוצאת Pearson מתכננת לייצר שני תריסרים של ספרי לימוד ללימודי מינהל עסקים -MBA זמינים למשתמשים יחד עם מספר ספרי מדע ואמנות המיועדים לסטודנטים לתואר ראשון, יצוין כי זו הפעם הראשונה שבה החברה תמכור ספרים דרך – Inkling.

הוצאת McGraw-Hill, שיש לה קומץ ספרים הזמינים בשירות זה, תוסיף את 100 הכותרים שלה ללימודים בקולג' יחד עם מספר ספרים בתחום הרפואה וספרי עיון.
בסה"כ, Inkling צפויה שיהיו לה כ-100 ספרי לימוד זמינים עד הסתיו.

המודל העסקי של Inkling מבוסס על גביית עמלות ממו"לים עבור כל מכירה. הסטודנטים יכולים לקנות ספר שלם, בהנחה של עד 35% ממחירו של ספר מודפס, או לקנות פרק אחד. הספרים האינטראקטיביים של Inkling מתואמים ל-iPad, ואינם רק העתק מקוון של התוכן הזמין בדפוס. לדוגמא, ספר על מוסיקה ב- Inklingכולל צלילים מקונצ'רטו של מוצרט יחד עם הסברים הנגללים על המסך כאשר המוסיקה מתנגנת.

בעבר, המו"לים מכרו ספרי לימוד דיגיטליים שהיו העתקים של הטקסט בדפוס, אך בהצלחה מעורבת. המו"לים מקווים כעת שיותר גרסאות אינטראקטיביות ייצרו יותר מכירות.

Vineet Madan, סגן נשיא ללמידה ב- McGraw-Hill, אמר שהוא היה מרוצה מהניסוי שהחברה שלו הריצה עד כה עם Inkling. הספרים ב- Inkling מנצלים את יתרון האינטראקטיביות של ה-iPad, שיכול לעודד יותר מכירות מאשר ספרים שפשוט יוצרים מחדש את העיצוב של הספר בדפוס.

קישור למאמר באנגלית בעיתון "ניו יורק טיימס"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya