למי אנו עמלים" : המחקר וההערכה בחינוך כמונולוג עקר

דרורה , כפיר. " למי אנו עמלים" : המחקר וההערכה בחינוך כמונולוג עקר" בתוך: ברברה פרסקו , חרותה ורטהיים ורבקה לזובסקי ( עורכות) , הערכה כתהליך מכוון , מכון מופ"ת 2011.

המאמר המלא מצורף כקובץ PDF בטור המידע מצד שמאל ( "חומרים נוספים" ) .

מאמר זה מבוסס על הרצאה ביום עיון אשר נערך ב 15.3.2005- במכון מופ"ת.יום העיון ועסק בנושא "מחקר – הלכה למעשה: יחסי גומלין בין מחקר לשדה", וכותרת ההרצאה של פרופסור דרורה כפיר הייתה "מחקר, הערכה ומדיניות החינוך. המאמר פורסם עתה בדפוס ( 2011 ) בקובץ המאמרים החדש "הערכה כתהליך מכוון".

פרופסור דרורה כפיר מבקשת לטעון כי ראוי להם למעצבי המדיניות, למנהלים למיניהם ולאנשי הביצוע בתחום החינוך להקשיב לנתונים שאנשי המחקר וההערכה משמיעים באוזניהם. על תובנותיהם של אנשי המקצוע להוות חלק, ואפילו חלק חשוב, ממערך שיקולי הדעת. ראוי לה לחברה ולשופריה לחייב את ראשי המערכת לנהוג כך, מאחר שהאחרונים אינם עושים זאת.

כותבת פרופסור דרורה כפיר : " כי גם בישראל של היום קיים ניכור של ממש בין קברניטי המדיניות החינוכית, אלה האחראים ישירות לפרקטיקה החינוכית, לבין אנשי האקדמיה, המחקר וההערכה החינוכית. גם אם מוזמנת הערכה, לאחריה מקבלי ההחלטות – ובדרך כלל גם האחראים לביצוע – ממשיכים לנהוג באותה הדרך שנהגו בה בהחלטותיהם הראשוניות, אלו שההערכה באה לבחון את הצורך בשינוין. בחלק מן המקרים הזמנת ההערכה איננה אלא תרגיל הסחה(פרידמן, 2005 ב ); בחלק אחֵר של המקרים היא מהווה כלי פיקוח ובקרה שנועד להסרת אחריות ולהאשמת אחרים".

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya