למידת שפה זרה באמצעות טלפונים ניידים ויצירת משמעות חברתית: שני חקר מקרים

מאת: L. -H Wong

Wong, L. -H. and Looi, C. -K. " Vocabulary learning by mobile-assisted authentic content creation and social meaning-making: two case studies", Journal of Computer Assisted Learning; Oct2010, Vol. 26 Issue 5, p421-433, 13p, 2.


טלפונים ניידים בכיתות הלימוד נתפסים היום ע"י הנהלות בתי ספר כמכשירים לא רצויים , אך יש יותר ויותר עדויות מחקריות על ערכם בהוראת תחומי הדעת השונים . במאמר הנוכחי , המחברים מציגים שני חקר מקרים חדשניים של למידת שפה באמצעות טלפונים ניידים (mobile-assisted language learning (MALL) המדגישים את התוכן שנוצר על ידי הלומד. בלמידה של מילות יחס באנגלית וניבים בסינית, השתמשו תלמידי בית הספר היסודי במכשירים הניידים שניתנו להם כדי לצלם תמונות בהקשרים של החיים האמיתיים כך שהם יוכלו להבנות משפטים עם מילות יחס או ניבים חדשים שלמדו.
כתוצאה מכך, הלומדים השתתפו בהתלהבות בכיתה או בדיון מקוון לגבי ההבניות הסמנטיות שלהם, בשל כך גברה הבנתם לגבי השימוש הנכון במילות היחס או בניבים.

מחקר זה מראה את הפוטנציאל של הפיכת למידת השפה לחוויית למידה אותנטית באמצעות טלפונים ניידים של תלמידים.

ראה גם :

K. E. Valarmathi . "Mobile Assisted Language Learning" , journal of Technology April-June 2011, vo. 2, no. 2.


An overview of mobile assisted language learning: From
content delivery to supported collaboration and interaction

סביבת למידה פעילה בבתי ספר המבוססת על טלפונים חכמים


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלוםברצוני לדעת האם ידוע לכם שמות של אפליקציות שניתן להוריד למכשיר ובאמצעותם להשתלב בשיעור מתוקשב.?? תודה רבה

    פורסמה ב 21/01/2015 ע״י בתאל צולקר
    מה דעתך?
yyya