למידת אנגלית תוך שימוש בסיפורי ילדים במכשירים ניידים

מאת: Nadire Cavus

Cavus, Nadire; Ibrahim, Dogan. Learning English using children's stories in mobile devices. British Journal of Educational Technology, Mar2017, Vol. 48 Issue 2, p625-641.

מאמר זה מתאר את הפיתוח של אפליקציה אינטראקטיבית שניתן להשתמש בה בהוראת אנגלית כשפה שנייה תוך שימוש בסיפורי ילדים במכשירים ניידים.

מטרת מחקר ניסויי זה היא לגלות את הפוטנציאל של שימוש באפליקציה הניידת האינטראקטיבית שפותחה לשיפור מיומנויות למידה, כגון אוצר מלים, הגיה, הקשבה והבנה של הלומדים את השפה האנגלית ללא עזרת המורה.

החידוש במחקר המוצג במאמר זה הוא שימוש במנוע זיהוי דיבור (speech recognition) בטלפון הנייד כדי לזהות מילים הנאמרות על ידי הלומד בניסיון ללמד הגיה נכונה של מלים. הלמידה היא אינטראקטיבית ומתרחשת על גבי טלפון נייד.

במחקר ניסויי זה השתתפו 37 תלמידים שהתנדבו לכך. הופעל מערך "לפני-אחרי" (Pre-Test and Post-Test) כדי לגלות את יכולות הלמידה של התלמידים.

תוצאות המחקר הניסויי העידו בבירור שמיומנויות למידת האנגלית של תלמידים צעירים השתפרו יותר באופן מובהק סטטיסטית כתוצאה משימוש באפליקציה שפותחה בקבוצת הניסוי.

ניתן לסכם שהאפליקציה הניידת שפותחה ניתנת לשימוש ככלי לימודי להוראת אנגלית כשפה שנייה.

תלמידים צעירים המתעניינים בשיפור מיומנויות ההקשבה, אוצר המלים, ההבנה וההגייה שלהם תוך למידת אנגלית כשפה שנייה ימצאו את האפליקציה הניידת הזו כמהנה ושימושית.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

בלוגים ככלי למידה והערכה לביצועים בדיבור באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya