למידה שיתופית בסביבת ויקי : עמדות והערכות סטודנטים באוניברסיטת בר-אילן
מאת: גילה קורץ , יהודית בר-אילן
ד"ר גילה קורץ , פרופסור יהודית בר-אילן . " למידה שיתופית בסביבת ויקי : עמדות והערכות סטודנטים באוניברסיטת בר-אילן", כנס מיט"ל 2009 .
החוקרות:
ד"ר גילה קורץ , המרכז ללימודים אקדמאיים , אור יהודה .
פרופסור יהודית בר אילן , אוניברסיטת בר-אילן .
בחינת השילוב של סביבת ויקי בחמישה קורסים אקדמאיים באוניברסיטת בר – אילן. מטרת המחקר: לנסות ולהבין את פוטנציאל יישום סביבת הויקי כאמצעי ללמידה שיתופית מתוקשבת בעיני סטודנטים : הערכת ויקי כסביבה טכנולוגית, הערכת אפקטיביות הלמידה בסביבת ויקי, תפיסת תפקיד המרצה – מנחה בסביבת ויקי, הערכת הקשר החברתי והתמיכה ההדדית בין הלומדים בסביבת ויקי, חווית הלמידה בסביבת ויקי והעדפתה על למידה פנים-אל-פנים.
הליך המחקר: 120 משתתפים, שאלון מקוון. כלי המחקר התבסס על שאלון של קונג'ה ובן צבי (2008) . לסיכום, סביבת הויקי בקורסים שנבדקו , נמצאה כחיובית וכתורמת לתהליך למידה אפקטיבי. עוד נמצא כי המנחה הוא גורם משמעותי שמדרבן ומעודד לשיתופיות בין הלומדים. עוד נמצא כי התחושות של קשר חברתי ותמיכת עמיתים היו נמוכים/ות . ההתנסות בלמידה : חוויה חדשנית ( גילה קורץ, יהודית בר-אילן) .
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya