למידה מקצועית של מורים בביה"ס שעברו ללמד בכיתה מתוקשבת 1:1

Towndrow, Phillip Alexander; Wan, Fareed. Professional Learning during a One-to-One Laptop Innovation, Journal of Technology and Teacher Education, v20 n3 p331-355 Jul 2012

למעבר של בתי ספר בעולם להוראה מתוקשבת בכיתה 1:1 ( מחשב נייד לכל תלמיד או טאבלט נייד לכל תלמיד) יש השלכות ברורות על ההתפתחות המקצועית של מורים . מרבית המורים המצטיידים בטאבלטים או במחשבים ניידים נדרשים להשקיע רבות בלמידה מקצועית הן כדי להכיר את מגוון היישומים  הטכנולוגיים והן כדי לבנות בצורה שונה את מערכי השיעור ופריסת מקורות המידע הגיגיטאליים .

אוכלוסיית המחקר הנוכחי שנערך בארה"ב היו מורים לאנגלית בביה"ס תיכון אשר הצטיידו בטאבלטים ועברו ללמד בכיתות מתוקשבות 1:1 . ההשלכות היו הרחבה משמעותית של פעילות סדנאות ההדרכה בביה"ס , הן כדי לתמוך במורים והן כדי לשנות את דרכי ההוראה ואסטרטגיות ההוראה שלהם ללמידה פעילה בכיתה.

מסקנות המחקר הם שהמעבר להוראה ללמידה מתוקשבת בכיתות 1:1 מחייב השקעה משמעותית של המורים והנהלת ביה"ס בלמידה מקצועית בלתי פוסקת לאורך כל שנת הלימודים. ללא הלמידה המקצועית של המורים ההוראה המתוקשבת הופכת להיות מסורתית ופרונטאלית.

קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם :

מאחד-מול-רבים לאחד-על-אחד: פיתוח "תבונה דיגיטלית" ושילוב בין ידע טכנולוגי, פדגוגי ותוכני (TPACK) בתכנית מחשב לכל תלמיד ומורה"

תמונת מצב; פרויקט מחשב נייד לכל מורה ותרומתו להוראה-למידה

שינוי דרכי הוראה בכיתה בעקבות תקשוב ומחשבים ניידים : "אני מלוות למידה יותר מאשר מורה"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya