למידה מקצועית בסביבה מתוקשבת – החשיפה לבלוג הקבוצתי ולעתים גם הכתיבה בו

אנו רגילים לדבר על למידה מקצועית של אנשי חינוך או עובדים במתכונת של קורסים והשתלמויות, ימי עיון וכדומה אך מסגרות אלו אינן מאפיינות בהכרח מוטיבציה פנימית גבוהה ללמידה מקצועית אלא חובה פורמאלית שארגונים יצקו  מתוך אינרציה לתוך המסגרת שלהם. כדאי להביט לעתים גם מעבר לדפוסים המסורתיים של התפתחות מקצועית  ולראות אמצעים אחרים היכולים ליצור מוטיבציה ללמידה מקצועית . אחד הכלים האלו הוא הבלוג הקבוצתי אשר באמצעותו אפשר לחשוף את העובדים או את שוחרי הדעת להתפתחויות מקצועיות בתחום מסוים, לעורר בהם עניין וגם סקרנות מקצועית. הדוגמא הראשונה שמערכת החינוך יכולה ללמד ממנה רבות היא הדוגמא של הבלוג הקבוצתי בתחומי האקלים , היוצא לאור ע"י קבוצת מדענים בינלאומית בנושא של שינוי האקלים בעולם. בלוג קבוצתי זה מוגדר ע"י כתב העת  Natureכאחד מחמשת הבלוגים המדעיים המובילים בעולם. קבוצת המדענים הכותבת בו מציגה כל הזמן עמדות, נתונים ופרשנות על מחקרי אקלים ותורמת רבות להעשרת הידע של המתעניינים בנושא. לא תמיד קל  להבחין בין הכותבים, אולם ככל שהמשקל המשותף שלהם עולה על משקלו של כל אחד בנפרד, העניין בבלוג הקבוצתי עולה. החשיפה לבלוג קבוצתי זה תורמת לאורך זמן  להתפתחות מקצועית של המתעניינים בנושא יותר מהשתלמות פורמאלית כלשהי. דוגמא נוספת לבלוג קבוצתי שיכול להוות דוגמא לחשיפה נאותה ללמידה מקצועית הוא בלוג המרצים של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה .
עד כה הצגנו בעיקר את ההיבט של חשיפה לתכנים מעודכנים באמצעות הבלוג הקבוצתי , אך גם העוסקים במלאכה, כלומר הכותבים עצמם מתפתחים רבות מבחינה מקצועית תוך כדי כתיבה לבלוג הקבוצתי, הם צריכים להתעדכן באופן שוטף, להציג עמדות ולבחון סוגיות שונות. כל התהליכים הקוגניטיביים האלו תורמים רבות להעצמה המקצועית של הכותבים בבלוג הקבוצתי.
 ראה גם :
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya