למידה הבנייתית – עדויות מחקריות על יעילות תהליך הלמידה בסביבה המתוקשבת

 בהמשך לסקירה על חשיבות על למידה הבנייתית בעולם החינוך המתוקשב הגיעו לאחרונה למערכת פורטל מס"ע במכון מופ"ת עדויות מחקריות נוספות על חשיבות הלמידה ההבנייתית בסביבות למידה מתוקשבות .

חוקרים באוניברסיטה בטייוואן פיתחו כלי מתוקשב לרישום הערות ע"י סטודנטים במהלך למידתם בסביבה מתוקשבת . את תהליך ההטמעה של הכלי המתוקשב הנקרא MyNote הם ליוו במחקר. הכלי המתוקשב הידידותי לרישום ההערות וארגון ההערות המצטברות שולב במערכת ניהול למידה מתוקשבת (LMS) בה למדו הסטודנטים באוניברסיטה. ממצאי המחקר , שפורסמו בכתב עת שפיט (Computers & Education) מלמדים על מעורבות לימודית רבה יותר של הלומדים בתהליך, על מוטיבציה רבה בלמידה ועל הבנה טובה יותר של חומרי הלמידה . רישום ההערות , מיונם וארגונם בצורה הבנייתית מוביל ללמידה פעילה של הלומדים .

Chen, Y., Hwang, R., & Wang, C. (2012). Development and evaluation of a Web 2. annotation system as a learning tool in an e-learning environment. Computers & Education, 58(4), 1094-1105.

 

עדויות מחקריות אלו מצטרפות לעדויות נוספות, משנת 2010 על ניסוי אחר עם סטודנטים בלמידה מתוקשבת, שפורסמו באותו כתב עת :

Addison Y. S. Su , Stephen J. H. Yang . " A Web 2.0-based collaborative annotation system for enhancing knowledge sharing in collaborative learning environments , Computers & Education , Volume 55 Issue 2, September, 2010 , Pages 752-766

פרופסור חנן יניב ממליץ על Evernote

Evernote " היא תוכנה (יש לה גרסה חינמית) לליקוט וארגון פרטי מידע ברמה האישית. אפשר להשתמש בה גם ברמה צוותית על חשבון משתמש אחד…

"היא משמשת אותי לליקוט פרטים שאני רואה להם שימוש פוטנציאלי בעתיד או שימוש מיידי למשימה עכשווית. מה שנוח בה הוא שאפשר ללקט בעודך על דף אינטרנט כל פריט מתוך הדף הזה (טקסט, תמונה, וידאו או את כל המסך כולו), לאכסן אותו ב"מחברות" על פי תוכן, ולתייג אותו."
מקור וקרדיט


How my students started using Evernote – Education Series


Evernote in the Classroom


10 Great, Free Apps for Students for Notetaking and Class Planning


למידה הבנייתית : חשיבות תהליך סיכומי הערות בכלים מתוקשבים


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya