למידה בקורס MOOC קטן המכוון למשימה: סוגיות פדגוגיות והשלכות לגבי השכלה גבוהה
Mackness, Jenny, Waite, Marion, Roberts, George, Lovegrove, Elizabeth. "Learning in a Small, Task--Oriented, Connectivist MOOC: Pedagogical Issues and Implications for Higher Education". International Review of Research in Open & Distance Learning; Oct2013, Vol. 14 Issue 4, p140-159.
מאמר זה מדווח על חקירת הפדגוגיה בקורס MOOC (קורס מקוון פתוח רב-משתתפים) באוניברסיטת Oxford Brookes - בשם קורס MOOC "לצעדים ראשונים בהוראה ולמידה בהשכלה הגבוהה" ('First Steps in Learning and Teaching in Higher Education' MOOC (FSLT12).
קורס זה היווה הזדמנות להתפתחות מקצועית פתוחה לכול ובחינם עבור אנשים הנכנסים להוראה במערכת ההשכלה הגבוהה.
זה היה קורס מקוון קטן, שכלל 200 משתתפים שנרשמו מ-24 מדינות.
הקורס המקוון התמקד בהצגת מיומנויות ההוראה בהשכלה הגבוהה וכיצד לשלב פרקטיקה אקדמית פתוחה כחלק חיוני מההתפתחות המקצועית של המורים במערכת ההשכלה הגבוהה.
החוקרים השתמשו בגישה איכותנית של חקר מקרים, שהתבססה על סקרים, ראיונות ומדיה חברתית.
שיטת המחקר שימשה כדי לספק הוכחה לאופן שבו אנשים למדו בקורס זה וכדי לשקול השלכות רחבות יותר על הוראה ולמידה בהשכלה הגבוהה.
ההוכחה מראה שמשתתפים, שסיימו את הקורס, היו מסוגלים ללמוד באופן אוטונומי ולנווט דרך הפלטפורמות והסביבות המפוזרות.
הסוגיות המאתגרות ביותר היו קבלה של פרקטיקה אקדמית פתוחה והקושי בביסוס זהות אקדמית בסביבה וירטואלית בלתי צפויה.
מאפיין משמעותי ומעניין של הקורס היה התמיכה שהוענקה ללומדים ממספר "ותיקי" MOOC ששימשו כמדריכים וכמודלים לחיקוי עבור לומדי
ה-MOOC הפחות מנוסים.
המחקר מראה שקורסי MOOC קטנים המכוונים למשימה יכולים לתמוך באופן אפקטיבי בהתפתחות מקצועית של פרקטיקה אקדמית פתוחה.
קישור לתקציר המאמר באנגלית