למידה בכיתה מודרנית

 Learning in the Modern Classroom
January 27, 2013

 

Silvia Rosenthal Tolisano

מחברת המאמר טוענת שהיא יכולה, להיפרד מהעולם עכשיו, אחרי שראתה למידה פעילה בכיתה מודרנית של המאה ה-21.
הלמידה ממש מבעבעת דרך הקירות הפיזיים של הכיתה.

הלמידה מוגברת על ידי כמות האנשים המשתפים פעולה, המתנסים, המתרגלים, המתקשרים והיוצרים. הלמידה היא לא על כלים טכנולוגיים אלא איזה שימוש יכולים תלמידים לעשות בהם כדי ללמוד דרכים חדשות. הלמידה היא על משימות אותנטיות, המאפשרות לתלמידים לתרום באופן אישי ועצמי ולהביא אותם להכרה שחומרי הלמידה שלהם נמצאים בעולם האמיתי.

כל זה התחיל בשיחה בין Mike Fisher לבין כותבת הבלוג. מייק כתב יותר מ-40 שירי ילדים ונמצא בשלב של חשיבה והרהור, מה עליו לעשות אתם. באותו זמן כותב המאמר, חיפש אחרי משימות מקוריות לתלמידים בגילאי 9-11 . הם חשו שיש בידם התאמה מושלמת. עלתה השאלה, איך לגרום למעורבות מורים מתחומי לימוד, כמו, שפה ואמנות. הרעיון הראשוני היה להפוך חלק מהשירה למוחשי וממשי, ללמוד את השירים של מייק ולהמחיש אותם על ידי יצירת פרוש באמצעות הדגמה.

מייק וכותבת המאמר (Silvia Rosenthal Tolisano ) ראו ברעיון, תכנית גדולה ומאותו רגע היא החלה להתגלגל כמו כדור שלג. שיחת סקייפ מהירה בין מייק למורים, עזרה להאיר החוצה את כל אחת מהציפיות שלהם וציר זמן לפרוייקט. מרכיב קריטי היה רצון המשתתפים להיות גמישים ולראות היכן התלמידים יקחו את הפרוייקט.

נשאלת השאלה, מה יקרה אם....

...מייק הרשה לתלמידים לשנות את השירים המקוריים, אם הם חשו בצורך ובהשראה ל"ערבב" אותם, וכך להפוך את תהליך היצירה נזיל יותר ומתווה דרכים חדשות של הסתכלות על זכויות יוצרים?

...מייק הציע לכתוב שיר חדש לדוגמאות הנוספות שנוצרו על ידי התלמידים תוך נפנוף בתפקידי שיתוף הפעולה?

...יפרסמו ספר שירה על גבי פלטפורמות שונות? (כריכה קשה,חוברת)

... יש תלמידים העוסקים במסע פירסום ושיווק הספר?

... מעורבות המורים למתימטיקה כדי יעזרו לתלמידים לתמחר את הספר, מה יהיו העלויות וההכנסות ואיך תתפצל חלוקת הרווחים?
...להרשות לכיתה לנהל את הניהול העסקי של כל התהליך?

... הוכנסה התפיסה של Alan November "חוות הלימוד הדיגיטלית "-

Digital Learning Farm והנחלת מסורת?

כל תלמיד קיבל שיר של מייק והיה אחראי עליו. הותקנה שיחת סקייפ ראשונה עם מייק, המחבר, לתלמידים כדי שיפגשו אותו, וישאלו שאלות על "השיר שלהם".

חלק מתפקיד המורים היה לצפות בתלמידים, איך הם מבצעים את המשימות והתפקידים כפי שמצוינים ב"חוות הלימוד הדיגיטלית Digital Learning Farm. המורים מסתכלים על מנת לזהות צורות ומסגרות חדשות של הערכה, מאחר והפרוייקט איננו תוספת לכלי הערכה המסורתיים.

(מתוך תרשים שהוכן ע"י Alan November, ששת התפקידים המצויינים מטה מראים דרכים יצירתיות שהתלמידים יכולים לעשות בהם שימוש שיהווה תרומה בעלת ערך לקהילה הלומדת)

. Contributors to society, Tuotorial Designer, Collaboration coordinator, Researchers, Curriculum Reviewers, Official Scribes.
"The Digital Learning Farm"
Years ago when farms dominated our landscape children were responsible for performing meaningful jobs that were vital to each family's success

כאשר כותבת המאמר צפתה בשיחות הסקייפ של התלמידים עם מייק פישר, אחד העמיתים קרא לחשיבה שונה על למידה, למידה הכוללת דיבור עם "זרים" עלתה במחשבה .

 כאשר הייתה אינטראקציה בין התלמידים, המחבר התבונן בשפת הגוף שלהם, תוך שימת דגש על אוצר המילים שלהם, היכולת לנסח רעיון, תרבות הדיבור שלהם, והיכולת לעקוב אחרי שיחה ואינטראקציה. להשאר ממוקדים וקשובים לפרסום של טקסונומיה עבור שיחת סקייפ כדי לזרז הערכה של דיון בוידאו. בזמן ששיחת הסקייפ התרחשה, תלמידים אחרים היו עסוקים מאחור בתעוד ושיתוף פעולה. מסמך גוגל נפתח והיה משותף למורים, לתלמידים ולמייק פישר. מייק בעל המשימות הרבות, איפשר לתלמידים ניהול צ'אט וחיפוש בגוגל ובו זמנית הוא דיבר עם תלמידים באמצעות הסקייפ. תלמידים אחרים לקחו את המשימה לטויטר ולשיחת הסקייפ.
להעיף מבט בתלמידי כיתות ד' ה' מזינים את הטויטר, מתעדים שיחת סקייפ.

התלמידים מציגים הבנה של כללי התנהגות שפת הטוויטר והאתיקה. הם מראים התקדמות על ידי התפתחות בהוספת ערך, קשרים, ציטטות, ומחשבות עצמיות שלהם. הם מסכמים וכותבים קטעי מחשבות ב-140 תווים שונים או פחות. הם מתקשרים באופן ישיר , משתפים פעולה ומתחברים דרך רשתות חברתיות . עושים שימוש בטוויטר ו-HOTS כדרך להערכת מיומנויות אלה.

אם כך, לאן אנחנו הולכים מכאן?

התלמידים נרגשים מאוד ולוקחים בעלות. אין שום דיבורים על איזה סוג של ציון הם יקבלו עבור עבודה שלהם. קהל אותנטי יחליט אם הם הצליחו או לא.. תלמידים יתנדבו לקחת על עצמם תפקידים שונים בפרסום, השיווק, פיננסים, ותקשורת . אנחנו נאפשר להם לקחת את ההובלה, הייעוץ, אימון והדגמות במידת צורך.

בקישור הנ"ל, ניתן לקרוא מה כתבו התלמידים בטויטר


הסיכום נכתב ע"י ד"ר גילה אולשר , עורכת תוכן בפורטל מס"ע

ראה גם :

Twitter - שבירת קיר הכיתה

שילוב גוגל דוקס וטוויטר בלימוד אנגלית כשפה זרה

שילוב טוויטר בחטיבת הביניים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya