למה מינוס כפול מינוס שווה פלוס? היבטים דידקטיים – כיצד בוחרים דרכים להצדיק ולשכנע

מקור: הכנס ה-11 של הארגון לקידום החינוך המתמטי בישראל

למה מינוס כפול מינוס שווה פלוס? היבטים דידקטיים - כיצד בוחרים דרכים להצדיק ולשכנע.ההיבטים הדידקטיים בבחירת דרכים להוראת כפל במספרים מכוונים, שישכנעו את התלמיד ויצדיקו את פעולת החשבון במספרים מכוונים.

חשיבות הדיון:
מתן מענה לשאלות כיצד יש לפעול כאשר הדרך התוך-מתמטית שנבחרה לא הובנה ע"י התלמיד? האם לא כדאי להכיר גם אמצעי המחשה כלשהו, מודל חוץ-מתמטי אותו ניתן ל"שלוף" בעת הצורך, כזה שיצדיק את הפעולות החשבוניות על המספרים המכוונים? ואם כן, מה הקריטריונים לבחירת מודל כזה.


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    1. הדף כתוב וערוך מעולה. תמציתי לעניין וללא דבורי סרק.2. האם נערך אמנם דיון במהלך הכנס על שאלות הדיון ?(לצערי לא הייתי נוכח בו).3. אם התשובה ל(2) היא חיובית , האם נאמרו/נתגבשו/הוחלטו אילו החלטות קונקרטיות? באםהתשובה חיובית איפה ניתן לקרוא עליהן ?4. בהצלחה בהמשך.

    פורסמה ב 09/11/2004 ע״י יהודה רודיטי
    מה דעתך?
yyya