ללמד את תולדות המוזיקה בשוליים

Davis, J. et al. (2019). Teaching music history in the margins. Musica Docta, Rivista digitale di Pedagogia e Didattica della musica, v. 9, p. 47-56

לימודי המוזיקה נתפסים על פי רוב כשוליים ורחוקים ובוודאי פחות רלוונטיים לתלמידים מנושאי הליבה המקובלים. בתי הספר הכלליים, בעקבותיהם המוסדות להשכלה גבוהה, ובהתאמה, גם המוסדות להכשרת מורים, שומרים את תולדות המוזיקה רק לשולי המערכת. אל מול משאבים מוגבלים וזמן מצומצם המוקדש לנושא, זקוקים המורים לדרכי הוראה חדשות ואפקטיביות לשילוב הדיסציפלינה לתוך השיעורים האחרים העוסקים למשל באמנויות הפרפורמנס (מיצג) או במסגרת הלימודים ההומניסטיים, על מנת שהנושא לא יידחק לחלוטין מחוץ למערכת.

במקביל, וגם זאת בהתאם לרוח הזמן, צריכים המורים להראות ולא רק לתאר את האופנים בהם המוזיקה השתלבה ומשתלבת בהיסטוריה ובתרבות. המאמר מציע מספר דרכים יצירתיות, ולא רק עיוניות, הטובות לשילוב לימודי המוזיקה במערכת באמצעות פעולות המותאמות לגיל הלומדים, למשל: ציור המלחין, הבנת קורות חייו, שאלות אודות הכלי שהוא עצמו ניגן ולסיום השמעה של יצירות ומציאת קשרים בין יצירות קלאסיות לבין תרבות פופולרית.

 

למאמר המלא

לקריאה נוספת

תפישות של מורים מתחילים להוראת המוסיקה על המעבר מהאוניברסיטה להוראה בבית הספר

השפעת לימוד של קריאת מוסיקה על ראשית הרכישה של הקריאה העברית

מנגנוני יסוד המקשרים בין למידת מוזיקה ובין שיפור ביכולות קוגניטיביות וחברתיות

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya