לימודי תכנות באנגליה החל מגיל 5

המהפכה החינוכית באנגליה היא לא ארגונית כמו בישראל ואינה קשורה גם לשיטות הערכה ולבחינות הישגים אלא להחלטה מרחיקת לכת של הממשלה הבריטית ליישם תכנית לימודים רב-שנתית מחייבת של לימודי תכנות החל מכיתות א' . אנגליה תהיה המדינה הראשונה בעולם אשר תיישם לימודי חובה של תיכנות החל מכיתות א'. בריטניה הכריזה על גישה פרו-אקטיבית והודיעה על לימודי חובה של תכנות מחשבים לכל הילדים בממלכה החל מגיל 5, כך שיהיו בעלי מיומנויות דיגיטליות גמישות.

התכנית תונהג כתכנית רצף מגיל 5 ועל גיל 16 מועד בחינות הבגרות באנגליה. בשלב א' של התכנית ( בתי ספר יסודיים) יילמדו התלמידים לתכנן ולכתוב כניות מחשב פשוטות ומעניינות וולמצוא "באגים" בתוכניות . בשלב שני של התכנית ( בכיתות חט"ב ותיכון) ילמדו התלמידים נושאים מתקדמים יותר כגון אלגוריתם וחשיבה לוגית של תיכנות. בשלב השלישי של התכנית יילמדו התלמידים לוגיקה בוליאנית ותיכנות.

התכנית מתוכננת להיכנס לבתי הספר באנגליה כבר בספטמבר 2014 , אבל לא נראה כי עד אז יספיקו משרד החינוך הבריטי להכשיר כראוי את המורים לקראת הוראת תיכנות.

משרד החינוך הבריטי מייחס חשיבות רבה ליישום התכנית החדשה והקצה לכך תקציבים משמעותיים. כמו כן , הוקם צוות משימה ייעודי לתכנית בשם Computing at School working group -CAS.

למידע נוסף :  Teaching our children to code: a quiet revolution

New UK curriculum: Five-year-olds to learn programming and algorithms

ראה גם :
Schools 'haven't started thinking about' coding curriculum

ראה גם : האם כולנו צריכים ללמוד לתכנת?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya