להראות שאני פגיע? בכיף! איך חשיפת חולשותיך הופכת אותך למנהיג טוב יותר

מאת: Frauke Meyer

Meyer, F. (2018). Showing vulnerability? Bring it on! How revealing your weaknesses can make you a better leader. Principal Leadership, 19, 4, 54-57

מנהיגים נתפסים כמומחים, קשוחים ואסרטיביים. לעומת זאת, פגיעות מקושרת לרוב לרפיון וכישלון. עם זאת, הדימוי של מנהיג כל-יודע הוא מופרך ופגיעות היא דווקא מרכיב מנהיגותי חשוב. על רקע זה, מנהל בית ספר שמוכן להיחשף, מקרין אמון ומסוגל לבנות מערכות יחסים מפרות עם תלמידים, מורים, רכזים ואנשי סגל. כשמנהלים מראים שהם קשובים ורגישים, הם מקדמים תרבות ארגונית שבה טעויות, דעות והצעות נידונות בחופשיות. להלן שישה צעדים שיעזרו לכם להפוך למנהלים מצליחים יותר:
 
1. זהו את חולשתכם - הכרה בקשייכם עוזרת להבין רגשות של אחרים. אפילו המנהיגים הגדולים בעולם פגיעים ויכולים לטעות או לא לדעת תשובה לשאלה מסוימת. אם תודו שאינכם מושלמים, אנשים יזדהו עמכם, כי גם הם אינם מושלמים.
 
2. הודו בטעויות וקחו אחריות - למרות שהכי קל להתעלם מהבעיות או להאשים אחרים, תקבלו יותר כבוד אם תהיו מוכנים לקחת אחריות ולהתמודד עם הדאגות, הקשיים והבעיות שנוצרו. כך, הדרך לפתרון תהיה מהירה ויעילה יותר.
 
3. הבינו שגם אתם עדיין לומדים - בין אם אתה מנהל מתחיל או מנוסה, תמיד תיתקל בדברים חדשים ובלתי-ניתנים לשינוי. אבל, ברגע שתודה שאתה נמצא בתהליך למידתי, תעזור לאחרים להבין אותך.
 
4. כבדו רגשות של אחרים - ככל שתהיה פתוח לגבי רגשותיך, כך אחרים ייחשפו בפניך יותר. זכור שלכפופים לך קשה מאוד לחלוק את טעויותיהם ורגשותיהם. מנהלים טובים מכירים בקושי של זולתם, מכבדים אותם ובכך יוצרים סביבה פתוחה, כנה ופוריה לצמיחה אישית וקבוצתית.
 
5. דעו לבקש ולקבל עזרה מאחרים - בקשת עזרה יכולה להיתפס כחולשה, אך היא הכרחית. בקשת וקבלת עזרה מאחרים מאותתת שאתה בוטח באחרים ומוכן לחלוק עמם את כוחך. ויש לכך אפקט דומינו: כשאתה מזרים כוח לאחרים, זה מעודד אותם ליזום ולהנהיג בבית הספר ובכך לשפר את סביבת העבודה ואף להקל עליך.
 
6. חזק את ביטחון סובביך בך - למרות שחשוב להראות צד אנושי, חשוב להזכיר לאנשי הסגל שאתה הקברניט. קח שליטה כשצריך ושמר את סמכותך כמנהל בית הספר כדי לרתום עובדים למשימה.
 
 
לקריאה נוספת
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya