להיות מנהיג בית-ספרי: 16 המשאבים הטובים ביותר עבור מנהלי בתי ספר

מאת: Joy Nelson

Nelson, J. (2015, November 14). Be a school leader: The 16 best resources for school administrators. [Web Log Post]. Retrieved from

המאמרון סוכם מאנגלית בידי מיכל זרזבסקי ממכון מופ"ת

המנהלים מספקים תמיכה למורים, מעצבים את מערכות היחסים עם התלמידים ועם הציבור, ושואפים ליצור סביבה בית-ספרית מועילה עבור כל אדם העובר בשערי בית הספר. כיצד המנהלים יכולים להפוך לאפקטיביים יותר? המשאבים שלהלן עשויים לספק למנהלים את הדרוש להם.

לבנות מערכות יחסים

אתם מבצעים פעולת איזון עדין. עליכם לא לחרוג מהתקציב שנקבע, לסייע למורים לקבל את הכלים ולתמוך בהם בעת הצורך, ולהתקשר עם ההורים לגבי סוגיות שעלו. כיצד אתם יכולים לפתח מערכות יחסים חזקות בכל היבט של חייכם המקצועיים? להלן מספר מקומות שאתם יכולים לפנות אליהם לעזרה:

- אתם טובים בעבודתכם, אבל לפעמים עולה שאלה המוציאה אתכם מריכוז – לא משום שאינכם יודעים את התשובה, אלא משום שאינכם יודעים כיצד לספק את התשובה. להלן רשימה של חמש שאלות שאנשים צריכים לשאול מנהלים שתדרבן אתכם לחשוב כיצד תענו על כל שאלה; ייתכן שהתשובות ידגישו תחומים שבהם תוכלו להשתפר.

- לעתים קרובות הדברים הקטנים מהווים את ההבדל בין מערכות יחסים חזקות לבין מערכות יחסים חלשות. האתר Education Dive משתף שמונה נושאים המטרידים מורים כאשר מדובר בהנהלה. אם עבר זמן מה מאז שהייתם מורים בעצמכם, הרשימה תרענן את זיכרונכם ותסייע לכם לטפח אמפתיה.

- מחפשים דרכים ליצור קשר עם חברי הצוות ועם ההורים? מנהלים מקושרים מציעים רעיונות כיצד לעשות זאת בקלות וללא עלות באמצעות הטכנולוגיה. בעודכם מבקרים באתר בדקו חלק מהפוסטים האחרים; החומר מגיע משמות מכובדים בתחום החינוך ומכוון לסייע למנהלי בתי ספר לשפר את הביצוע שלהם.

- מאמר מתוך ה-“San Francisco Bay Guardian” מספר את סיפורו של ג'ו טראס (Joe Truss), סגן מנהל ב"אקדמיה לאמנויות ולמדעים", שיוצר סרטוני וידאו של מוסיקת ראפ כדי לפתוח דיאלוגים עם התלמידים.

- מאמר מ-Marygrove College מדווח ששליחת תזכירים חיוביים לאנשי סגל ההוראה מדי שבוע תורמת לאווירה טובה יותר בבית הספר. התזכירים יכולים לעזור לכם ולמורים להיות מאורגנים, לחסוך זמן במהלך ישיבות הצוות, לאפשר לכם לחלוק מניסיונכם, לנטוע זרעים של רעיונות טובים, ולהכיר בהישגים של המורים.

לחדד את יכולות המנהיגות שלכם

בין אם אתם משמשים כמנהלים במשך שנים או שאתם חדשים בתפקיד, המשאבים שהלן עשויים לסייע לכם לחדד את הדרך שבה אתם מובילים.

- אתר Edutopia מציב את השאלה "מה יהפוך אתכם למנהיגי בית ספר מצוינים?". הפוסט מסביר שהמנהלים הטובים ביותר הם מנהיגים בעלי חזון ובוני קהילות, ויש להם אינטליגנציה רגשית.

- הפוסט הבא מציין שלמורים רבים יש עמדה שלילית על תפקיד המנהל. שינוי התפיסה הזו יכול לעודד את המורים הטובים ביותר להתקדם לרמה גבוהה יותר של מנהיגות.

 - ייתכן שהמורים וצוות התמיכה אינם העובדים שלכם מבחינה טכנית, אבל אתם יכולים להשתמש באותם עקרונות שבעלי עסקים משתמשים עם העובדים כדי לבנות מערכות יחסים טובות. המאמר מ-.Inc מציין תשע דרכים לעצב מערכות יחסים חזקות עם אלה התלויים במנהיגות שלכם.

- אין מתכון מושלם למנהיגות, אבל יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות נכון כדי לשפר את המיומנויות שלכם. המגזין פורבס (Forbes) מציין ארבעה דברים שעליכם לעשות כדי להפוך למנהיגים טובים יותר, כולל לזכות בכבוד, ללמוד מהצוות שלכם, לשתף בלקחים שלמדתם, ולשפר את ההחלטות שקיבלתם בעבר.

- "המדריך של Pete Mammoth למנהיגות אפקטיבית" הוא רשימה של 100 טיפים עם פוטנציאל לסייע לכם לבצע בצורה טובה יותר את תפקידכם כמנהלים.

- מנהיגים טובים עושים יותר מאשר לכוון ולהאציל סמכויות. הם גם מקשיבים. המגזין Psychology Today מספק עצות כיצד לשפר את מיומנויות ההאזנה שלכם, כמו להבחין במה שלא נאמר ולדעת מתי להפריע.

מידע כללי עבור מנהלים

טיפים ספציפיים המיועדים להגביר את מיומנויות העבודה שלכם הינם חשובים. משאבים אלה מתעמקים בנושאים, כגון: כיצד לבנות סביבה בית-ספרית בטוחה יותר וכיצד להשיג משמעת.

- רשויות מדינת מיין מציעות דו"ח המסקר כיצד ליצור סביבה בית-ספרית שבה אף אחד לא מרגיש מאוים. הדו"ח מציג 20 אסטרטגיות המתייחסות לבטיחות, אקלים בית-ספרי, תרבות בית-ספרית, מוכנות למקרי חירום, ושירותי בריאות הנפש.

- בעוד שתכנית לימודים חדשנית ותקציב רחב תורמים להצלחת בית הספר, האלמנטים החשובים הם בני אדם. מאמר זה מאת מרשל טאק (Marshall Tuck) מסביר גם עד כמה המנהלים והמורים חיוניים וגם מעלה הצעות כיצד לשמור על האנשים הטובים בבתי הספר.

- רק התחלתם את תפקידכם כמנהלים? ג'ורג' קורוס (George Couros), מקור סמכות בתחום החינוך, מציע ארבעה טיפים שיסייעו לכם להיות מנהלים מצליחים וחזקים מההתחלה. ההצעות שלו מעודדות אתכם לבנות מערכות יחסים, להעריך את חברי הצוות, להציג מנהיגות חינוכית, ולהתמקד יותר בצמיחה מאשר בשינוי.

- מכשירים ניידים יכולים לסייע לכם לחסוך זמן ולתקשר באופן יעיל. The Journal מסביר בקצרה את הערך של 15 אפליקציות שיהפכו את העבודה שלכם למעט קלה יותר.

- מרכז הצדק (The Justice Center) מציג וובינר (webinar) חינמי עבור מנהלים, מחנכים ואנשי צוות המדבר על כיצד לעדן מדיניות משמעת בתוך בתי ספר. הוא אפילו מציג דוגמאות מרחבי המדינה.

האופן שבו אתם מתפקדים בעבודה יכול להשפיע על כל בית הספר. אם ברצונכם להגיע ליתרון מקצועי, זה מתחיל בהמשך הלימודים שלכם. המשאבים שלעיל יוכלו לסייע לכם בכך.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya