להבין הבנה; ללמד להבין: מושגים ומעשים

הרפז, י' (עורך) (2016). להבין הבנה; ללמד להבין: מושגים ומעשים. תל אביב: מכון מופ"ת.

הבנה היא מטרת ההוראה והלמידה, ובכל זאת רוב התלמידים רוב הזמן אינם מבינים; הם זוכרים (במקרה הטוב), אך לא מבינים. מדוע? משום שהבנה היא מצב שכלי ורגשי מורכב, הישג שלא קל להגיע אליו. האסופה להבין הבנה; ללמד להבין מסבירה מהי הבנה וכיצד אפשר לטפח אותה בבתי הספר ובמסגרות אחרות.

חינוך להבנה מאתגר כיום את ההוגים ואת חוקרי החינוך המובילים. מיטב המומחים בעולם ובארץ מציעים מושגים שונים להבנה ודרכים שונות לטפח אותה במערכת החינוך ובמערכות אחרות. האסופה מציגה את הגותם ואת מחקריהם בתחום.

הספר מחולק לשלושה שערים: השער הראשון – להבין הבנה – שואל מה מייחד את מצב התודעה המכונה הבנה. השער השני – ללמד להבין – שואל מה ראוי להבין, מדוע קשה להבין, כיצד הבנה מתפתחת, ומהם התנאים הדרושים לצמיחתה. השער השלישי – ללמד להבין בתחומי הדעת – שואל מה מייחד את ההבנה בתחומי הדעת השונים, וכיצד אפשר לקדם אותה.

הספר מיועד לאנשי חינוך ולכל מי שחותר להבנה של הבנה.

פרופ' יורם הרפז הוא מרצה לחינוך במכללה האקדמית בית ברל. לפני כן היה מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מפתח תכניות במכון ברנקו וייס, עיתונאי ומורה. הוא פרסם ספרים ומאמרים בתחום מטרות החינוך, הוראה ולמידה ופיתוח החשיבה (ראו באתר: yoramharpaz.com).

לקטלוג הספרים במכון מופ"ת

תוכן עניינים והקדמה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya