להאמין בתלמידים: הכוח לגרום לשינוי

Dr. Richard Curwin. "Believing in Students: The Power to Make a Difference", http://www.edutopia.org.


המחבר הוא מנהל התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין.


המחבר מספר כיצד ביקש לראיין לספרו תלמידים בעייתיים בבתי ספר. הוא שאל את התלמידים הללו שתי שאלות: "מי המורה האהוב עליך ומדוע?"

לכל התלמידים הבעייתיים היה מורה אהוב. והסיבה הראשית לכך היא שאותו מורה האמין בהם.


המחבר מפרט חמש דרכים שבאמצעותן יכולים המורים להביע את האמון בתלמידיהם.

1. הפסיקו להשתמש במתן תגמולים

תגמולים אינם דרושים אם אתם מאמינים בתלמיד. מתן תגמול לתלמידים מרמז להם על כך שהדרך היחידה שהם יקשיבו לכם היא לתת להם דבר מה. זה ההיפך מלהאמין בתלמידים.


2. עודדו השקעת מאמץ יותר מאשר הישגים

לא כל ילד יכול לעמוד במטרות לא מציאותיות של תכנית לימודים שבסופה מבחן.
כל ילד יכול לנסות לעשות את הטוב ביותר. לכן יש לעודד תלמידים מתקשים לנסות להשתפר.


3. תנו הזדמנות שנייה, שלישית ורביעית

ברוב בתי הספר, הילדים הבעייתיים מקבלים הזדמנות אחת בלבד.

המסר הוא "התנהגו בדרך שאנו רוצים שתתנהגו או שלא תהיו פה".
בית הספר מיועד לכל התלמידים ועשיית טעויות היא חלק מתהליך הלמידה.

במקום להוציא את התלמידים הבעייתיים מהמערכת, למדו אותם את המיומנויות שלהן הם זקוקים כדי להתגבר על החסרונות שלהם.


4. אל תגידו "נכשלת" – אמרו "עדיין לא סיימת"

עודדו את התלמידים על ידי כך שתאפשרו להם לדעת שלא משנה מה הם עושים, הם עדיין יכולים להשתפר.


5. הגדילו את ההזדמנויות ללמוד

הילדים שזקוקים להפסקה יותר מכול הם הראשונים לאבד אותה.
מהתלמידים המפריעים נשללות הזדמנויות רבות: נאסר עליהם לצאת לטיולים, ללכת לקפיטריה, לספרייה ונשללות מהם הזדמנויות למידה נוספות.

הגיע הזמן לתת הזדמנויות ללמידה לתלמידים הזקוקים להן ביותר.


קישור לבלוג של Dr. Richard Curwin's Blog


קישור למאמר המקורי באנגלית

 ראה גם :

ההכרה בערך התלמיד מנקודת המבט של התלמיד

פיתוח חשיבה חיובית

יחסי מורים-תלמידים ואקלים בית הספר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya