לגרסה החדשה של גוגל דוקס יש השלכות על העבודה החינוכית

ליצירה ושיתוף של מסמכים ברשת ישנם מספר יתרונות משמעותיים. צורת עבודה זו מאפשרת לגבות את המסמכים, לשתף אותם עם חברים ולגשת אליהם מכל מחשב בעולם המחובר לרשת. שירות גוגל דוקס (Google Docs) מאפשר לבצע את כל הפעולות האלו באמצעות ממשק פשוט וידידותי. תוכנת "גוגל דוקס" זמינה באינטרנט ללא צורך בהורדה, היא חינמית עבור משתמשים פרטיים. 

גוגל השיקה לאחרונה (מאי 2010) גרסאות חדשות ל- Google Docs .  ב- Google Docs הישן המערכת אטית מדי, ולעיתים קרובות עדיף להעתיק את המסמכים מהענן להעביר ל office , לערוך מחדש ולחזור לענן. כדי לשפר, Google בנתה מחדש את כל הקוד של Docs על בסיס תמיכת HTML5.
 עד חמישים משתמשים יכולים, בגרסה החדשה,  לערוך את המסמכים ישירות מהענן ולהנות מהכוח ומהרבגוניות של הקשר הישיר עם הענן. הם יכולים להתחבר ולערוך את אותו מסמך בו זמנית, והמסמך יתעדכן בזמן אמת. העורכים השונים יוכלו לעבור ולעבוד על המסמך ביחד. בשיפורים החדשים ב- Documents, יש אפשרויות טובות יותר של שיבוץ תמונות אפשר למקם תמונות בגוף הטקסט, לגרור תמונות, Google הוסיפה סרגל שוליים, מספור ותבליטים טובים יותר ואפשרות לייצא קבצים מהר יותר וקל יותר לענן, ולייבא  גם קבצי Word 2007  שאי אפשר לייבא בגרסה הישנה. אפשר גם לשנות את מראה המסמך לפי בחירתנו מתוך 24 ערכות נושא.

מבחינת צוותי המורים המשתמשים בישום של גוגל דוקס, הגרסה החדשה משמעותה עבודה מהירה יותר ומתן אפשרות ל-50 תלמידים לעבוד בו-זמנית על הקבצים ושיתופם. גם האפשרויות המשופרות של שיבוץ תמונות מאפשרות למורים ליצור ולעורך בקלות רבה יותר מסכים וחומרי למידה לתלמידים.
לא  מעט מרכזים חינוכיים  בישראל החלו לנצל את התכונות החדשות של גוגל דוקס . כך לדגמא , התקשורת בצוות מרכז הפסג"ה של אשקלון  נעשית בכלים דיגטאליים שיתופיים- גוגל דוקס, מודל כך שמסמכים משותפים נכתבים בהדרגה ע"י ידי הצוות כולו תוך יצירת פורטפוליו המאגד את תהליכי הכתיבה עצמם,

ראה גם:


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya