לא בזבוז זמן: תכנון לוח זמנים לפעילויות לא אקדמיות ביום הלימודים

Finnan, Christine . "Not a Waste of Time: Scheduling Non-academic Learning Activities Into the School Day", The Urban Review 47.1 (Mar 2015): 26-44.

כאשר בתי ספר עירוניים נמצאים תחת לחץ לשפר את הביצועים האקדמיים של תלמידיהם, אין זה רגיל למצוא אפשרויות למידה לא אקדמיות המשובצות במהלך יום הלימודים. 

באמצעות דוגמא של בית ספר יסודי אחד המוכן לקבוע זמן עבור המורים והתלמידים כדי שיתרגלו יוגה ביחד, המחקר מצא כי למידה בעלת ערך מתרחשת במהלך תרגול יוגה וממשיכה גם אל תוך הפעילות האקדמית בכיתה.

תוך שימוש בשיטות מחקר אתנוגרפיות על פני תקופה של ארבע שנים, החוקרים צפו בכיתה ב', כיתה ג' וכיתה ד' לפני שיעור היוגה, במהלכו ואחרי השיעור.

המחקר מצא שלמידה לא אקדמית חשובה מתרחשת במהלך הוראת היוגה, בפרט פיתוח מיקוד, התמדה ויחסים חיוביים, ושלמידה זו ממשיכה גם אל תוך הפעילות הלימודית בכיתה.

מחקר זה מסכם שלמידה המתרחשת במהלך הוראת היוגה מטופלת בצורה הטובה ביותר כתהליך חברתי המערב קהילת מעשה (Lave and Wenger, 1991; Wenger, 1998) המורכבת ממדריך יוגה, מורה הכיתה ותלמידים, וכי התמיכה המוסדית בחוויות למידה לא אקדמיות מעמיקה את למידת התלמיד.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya