כתיבה בסמלים: שיפור יכולות שפתיות ואוריינויות של ילדים בחינוך המיוחד

מקור: ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה 2008: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, י' עשת-אלקלעי, א' כספי, נ' גרי (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, פברואר 2008.
 
מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעת הכנסת התוכנה "כתיבה בסמלים" לבתי ספר על השימוש בה על ידי צוותי ההוראה ועל התלמידים. בפרויקט השתתפו שישה בתי ספר מהחינוך המיוחד, שלושה קיבלו הדרכה אינטנסיבית להטמעת התוכנה במשך שנתיים, אחד קיבל הדרכה חלקית ושניים קיבלו השתלמות בסיסית בלבד. 80 תלמידים עם מגוון צרכים מיוחדים נבחנו במבדק לבחינת התקדמות יכולותיהם של התלמידים בתחום האוריינות והתקשורת. הממצאים מלמדים כי חלה התקדמות משמעותית ביכולות האורייניות והתקשורתיות של הילדים. צוותי ההוראה גם דיווחו על עליה בשימוש בתוכנה על ידי צוות ההוראה ועל ידי הילדים.

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    שלום אני מעוניין לרכוש את התוכנה כתיבה בסמלים אשמח לקבל מידעתודה אמירמנהל גיל הרך מ.א. בני שמעון

    פורסמה ב 14/12/2014 ע״י ברזילי אמיר

    אמיר שלוםלמרות ששמי אורית אלמוג, לא אני פירסמתי את המאמר, אלא מישהי אחרת באותו שם. ברר את כתובת המייל שלה.בהצלחה

    פורסמה ב 14/12/2014 ע״י אורית אלמוג
    מה דעתך?
yyya