כמה תובנות לשילוב בלוגים בקורסים אקדמאיים

מקור וקרדיט :
Sarah HurlburtDefining Tools for a New Learning Space: Writing and Reading Class Blogs,  MERLOT Journal of Online Learning and Teaching,  Vol. 4, No. 2, June  2008.
 
המאמר הנוכחי מציע שורה של תובנות פדגוגיות לשילוב בלוגים בקורסים אקדמאיים. המאמר מנסה להתייחס למינון הנכון בין פדגוגיה וטכנולוגיה בקורס מבחינת הפעלת הבלוגים והסטודנטים.  האתגר העיקרי של המרצה המבקש לשלב את הבלוג אצלו בקורס הוא כיצד לגבש מטלה נכונה ומאתגרת של כתיבת בלוגים בקורס האקדמאי מבלי להפוך אותה לטכנית מדי תוך כדי יצירת מוטיבציה של הלומדים. יש לזכור כי הבלוג של הסטודנט הוא מרחב הלמידה האישי שלו ויש להיזהר מלהפוך את הבלוג למטלה כפויה שתמאס על הלומדים. המרצה צריך לטפח אחריות של הסטודנטים כלפי הבלוג שלהם והעשרתו ובאותה מידה לטפח אצלם אחריות לקריאת בלוגים של סטודנטים עמיתים אחרים בכיתה.  הסטודנטים הם במקרים רבים פאסיביים ואדישים מבחינת המשובים לבלוגים של עמיתים ויש לחדד חובה זאת בתחילת הקורס ולהגדיר כמות נאותה של משובים ותגובות המצופה מהם.
 יש לזכור עוד כי תהליך הטמעת הבלוג בקורס  אקדמי הוא ארוך יותר מאשר יישומים מתוקשבים אחרים ( כגון כתיבה בפורום ) כי הסטודנטים חוששים בתחילה לכתוב באופן ציבורי , אך לאחר תקופת הסתגלות הם עשויים ליהנות מתהליך הכתיבה והרפלקציה . מכאן שמטלות בלוגים הם תהליך נמשך בקורס אשר פירותיו מתגלים רק לקראת סוף הקורס. לא כל קורס סמסטריאלי במכללות מתאים לשילוב בלוגים ולא כל תחום דעת מתאים , אך בתחומי הלשון , הוראת הספרות והוראת האנגלית שילוב נכון של בלוג מעורר אצל הסטודנטים עניין רב ומקדם מיומנויות כתיבה וניתוח .  
 
 המאמר הנוסף  אותנו הבאנו העוסק בשילוב הבלוג בקורסים אקדמאיים  ( Using Blogs to Enhance Learning – Some Helpful Tips טוען כי מטלות הבלוג אינן טכניות . עליהם לפתח הבנה מעמיקה יותר של הסטודנטים בתכני הקורסים ולכן יש לנצל את כתיבת הבלוג לחשיבה מסדר גבוה יותר.  לכן על המרצים והמורים לאפשר לסטודנטים והלומדים יותר זמן מבחינת גיבוש וכתיבת הבלוגים  בניגוד לתרגילים או מטלות סטנדרטיות המוגשות במהלך הקורס , כתיבת בלוג מחייבת הקצאת זמן רבה יותר מבחינת הלומדים והמרצה. יתר על כן , שילוב בלוגים בקורס מחייב את המרצה להקיש יותר זמן להערכה פרטנית של כל בלוג במהלך הקורס ולא רק לקראת סופו.

המאמר הנוכחי מצורף כקובץ WORD  מצד ימין .

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya