כלים מתוקשבים להוראת מיומנויות מידע מותאמות WEB 2.00

 ראה קובץ מצורף מצד ימין
 הנושא של הוראת מיומנויות מידע למורים ולפרחי הוראה אינו חדש ומזה כמה שנים המכללות להוראה אכן מעבירות בצורה יעילה  כמה וכמה קורסים להקניית מיומנויות מידע למורים משתלמים ולסטודנטים להוראה. עם זאת, בשנתיים האחרונות מתחוללים שינוים ניכרים בתחומי ייצוגי המידע באינטרנט המחייבים הכנסת יסודות מעודנים להוראה המעשית של מיומנויות מידע.
שני השינויים העיקריים הם הכניסה המאסיבית של ייצוגי ה-WEB 2.00לעולם המידע והתחלת החשיבה של מיומנויות ה-WEB.3, שתי התפתחויות אלו מחייבות את מורי המורים והמרצים לשלב כלים מתאימים ומעודכנים לניהול מידע המשקפים את רוח הזמן. שני כלי המידענות המומלצים לכך שייכים לתחום הקוד הפתוח   והם מאפשרים לנו להנחות את הסטודנטים להוראה  והמורים המשתלמים להתמקד בסינון מידע ובהבנייתו באינטרנט בתפיסה של מסד נתונים מבוסס  RSS ובתפיסה מקבילה של מרכז קהילתי רב-משתמשים ורב-ייצוגים לטיפול במדיה. שני הכלים המומלצים הם: Conntoea – יישום מבוקר לניהול מסד מידע באינטרנט ומערכת ESNIPS  לניהול מידע על בסיס קהילת עמיתים. שני הכלים האלו מאפשרים שימוש ללא חיוב כספי וזוכים להתלהבות רבה בקרב משתמשי האינטרנט ככלים מתודיים אך אינטואטיביים לניהול מידע: ולווב 2.0
 
 
 
כלי ממוחשב של מסד נתונים לניהול פריטי מידע וסימניות אתרים באינטרנט. מסד נתונים ממוחשב המאפשר בקלות להקים מאגרי מידע פרטני למדענים, חוקרים, אנשי חינוך ומומחים המעוניינים לנהל את מאגר הקישורים המקצועי שלהם באופן מושכל. לכל פריט מידע וקישור ניתן לפתח כרטיס מידע המכיל, כותר/TITLE , קישור, תיאור והערות. המאגר מאוחסן באינטרנט וניתן להפנות אליו עמיתים למקצוע או גורמים אחרים עפ"י כתובת האינטרנט שהמערכת מנפיקה לכל בעל מאגר.
לכל פריט מידע או קישור ניתן להגדיר מילות מפתח או תגי נושא. כאשר נכנסים למאגר ניתן לראות את כל המידע מאורגן על פי מילות מפתח. ניתן לחפש על פי כל סוגי המידע במאגר. ניתן גם להגדיר כרטיסי מידע בעברית ומילות מפתח בעברית. המאגר פשוט מאד לתחזוקה ולניהול. ניתן גם ליצור ערוץ עדכון של RSS  המודיע למשתמשים המאגר על כל תוספת של פריט מידע. יש אמנם עוד יישומים באינטרנט לניהול מאגרי קישורים ומאגרי פריטי מידע אך יישום זה הנו היעיל והידידותי ביותר מביניהם.
 
כתובת האתר
 
דוגמאות של מאגרי משתמשים
 
 
 
 
 
עדכוני מידע
אפשר גם לקבל עדכונים ב-RSS
 למשל:
 
 
 
 
Esnips היא אחת מהתוכנות המוצלחות של הווב 2.00 שנולדה במקור במדינת ישראל, אך משמשת גולשים ומידענים בכל רחבי העולם. מדובר על מערכת המאפשרת לכם לאחסן מרחוק קבצים ללא הגבלה כלשהי על תוכנם.
ארגון הקבצים במערכת Esnips הוא יעיל ביותר וניתן לאפיין אותם על ידי תגים (מילות מפתח), לבנות קטגוריות של נושאים, כלומר "מגירות" על פי נושאים או תחומי עניין (FOLDERS) ולראות מתי אוחסן הקובץ.
 
שיתוף תכנים:
ב-esnips מקצים לכל משתמש שטח פרטי וחינמי בנפח של ג'יגה, בו הוא יכול להעלות קובצי תמונה, אודיו, וידאו וכדו'. העלאת הקבצים נעשית דרך האתר או דרך כלי מיוחד ומהיר יותר להעלאת קבצים. לאחר ההעלאה, ניתן לתייג ( מילות מפתח ), לשתף אחרים דרך המייל או אפילו לפרסם את אותם קבצים כווידג'טים באתר/בלוג שלכם.
 
ייחודיות: השילוב בין יכולת התיוג של קבצים על פי מילות מפתח ועל פי עץ-נושאים מעניק לשירות המידע של Esnips יתרונות משמעותיים לכל גולש ואדם העוסק בניהול מידע. ניתן גם ליצור שיתופיות של "מגירות" במאגר עם גולשים ומשתמשים אחרים. סרגל כלים קטן וכן אייקון במגש המערכת יסייעו לכם בתהליך העלאת הקבצים והגישה אליהם.
השירות של Esnips מתפתח באופן דינאמי כל הזמן והופך את תהליך תיעוד התכנים שלכם לחוויה.
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya