כיתות 2.0: איך Learning Analytics משנים את תפקיד המורה

Andrianes Pinantoan. "Grades 2.0: How Learning Analytics Are Changing The Teacher’s Role", Monday, April 2, 2012.

 
Andrianes Pinantoan הוא חלק מהצוות שמאחורי Open Colleges, הספק של TAFE courses באוסטרליה. 

Learning analytics הוא תחום של מחקר שיהיה מסוגל לומר למחנכים לא רק עד כמה התלמידים למדו ועד כמה הם מעורבים-אלא גם מציע דרכים שבעזרתן המחנכים יוכלו לשפר את השיעורים.

לפי Educause, בתחום זה נעשה "שימוש בנתונים ובמודלים כדי לחזות את ההתקדמות ואת הביצוע של התלמיד, והיכולת לפעול לפי מידע זה". הוא שונה מתיאוריות פדגוגיות אחרות משום שהוא מתמקד באינטראקציה של הלומד עם סביבת הלמידה.

LA מערב ארבעה שלבים בסיסיים

1. איסוף כמות גדולה של נתונים ממספר ערוצים – כולל סביבות למידה מקוונות, סביבה חברתית, טלפון נייד – וייתכן שבעתיד, משחקים. המערכת מצוותת את הנתונים הללו עם תיאוריות למידה שונות ואפשר להתחיל ליצור תמונה כוללת יותר של התקדמות הלמידה של התלמיד, מאשר תיאוריות בלבד.

2. תרגום הנתונים הללו לתובנות מעשיות. ייתכן שזה בלתי אפשרי לעקוב אחר כמות החומר שספג התלמיד בשיעור אחד, אבל המערכת יכולה לעקוב אחר ההתנהגות של התלמיד ולהשתמש בה כסימן. להלן מספר דוגמאות לסימנים התנהגותיים: 

-שפה של תסכול בכל מדיה. 

-שהייה של זמן מועט באתר יחסית ליתר הכיתה. 

- השתהות ארוכה בהתחברות לאתר. 

- מעקב אחר תחומי הלימוד, שהתלמיד חלש בהם במהלך השנים 

-מעקב אחר סוגי הטעויות שנעשו-חוסר תשומת לב או העדר הבנה? 

-באופן תיאורטי, LA יוכל אפילו לעקוב האם התלמיד מנחש או לא את התשובה במבחן רב-ברירה.

3. התאמה והתאמה אישית. ברגע שהמערכת מקבלת את הסימן, היא יכולה להתאים אישית את סביבת הלמידה לכל תלמיד. לדוגמא, אם התלמיד/ה מקדיש/ה זמן מועט מאוד לעומת שאר התלמידים בניסיון לפתור את הבעיה, המערכת יכולה להציג בזמן אמת רמזים כדי שהתלמיד/ה ימשיכו בפתרון הבעיה. 

זה חיוני משום שקבלת משוב חיונית ללמידה. זה לא היה אפשרי בעבר, כאשר התלמידים נאלצו לחכות לפחות מספר ימים כדי לקבל ציון על עבודותיהם.

4. לחזות מה יהיה הקורס הטוב ביותר בעתיד. כאשרה התלמידים משתמשים במערכת למשך זמן ממושך, המחנכים יהיו מסוגלים לעקוב מה עובד ומה לא עובד ולהתאים את החומר בהתאם לכך. למעשה, בקרוב כל תלמיד יוכל לעבוד עם תכנית לימודים מותאמת אישית עבורו.

LA הוא כלי שידרוש מהאדם להפעיל אותו. אנשים יהיו אלה שיפרשו את הנתונים וזה אומר שתהיה סובייקטיביות רבה. 

לכן המורים יהיו יותר מאשר מנחים בלבד. הם יהיו אנליסטים, החיים במה שסטיב ג'ובס התייחס אליו כאל הצומת בין האמנות והטכנולוגיה. 

פיטר דרוקר אמר פעם "אתה לא יכול לנהל את מה שאתה לא יכול למדוד". נראה שזה נכון גם בכיתה.

קישור למאמר באנגלית 

How Are Learning Analytics Being Used in Education?

Learning Analytics and Personalized Learning


קישור להגדרה שך Learning Analytics בויקיפדיה

 

 


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya