כאשר "הראש בעננים" : הפוטנציאל הפדגוגי של טכנולוגיות הענן המתוקשבות

Stevenson, Michael and Hedberg, John G. " Head in the clouds: a review of current and future potential for cloud-enabled pedagogies", Educational Media International; Dec2011, Vol. 48 Issue 4, p321-333, 13p.



מאמר זה סוקר את המחקר לגבי הפוטנציאל של פדגוגיות המבוססות על מחשוב ענן.

המחקר לוקח בחשבון את המידה שבה ניתן למנף את מחשוב הענן כדי להפיץ ולדרג אפליקציות מבוססות רשת בתוך הקשרי הלמידה ומעבר להם.

המחקר בוחן רעיונות מהספרות העכשווית לגבי חינוך דרך Web 2.0 וחינוך מבוסס ענן שעשויים להתגלות כשימושיים בעת פריסת שירותים מבוססי ענן ותשתיות.

המאמר משרטט מספר רעיונות מפתח כדי להבהיר כיצד פדגוגיות מבוססות Web 2.0 ומחשוב ענן מיודעות על ידי שינוי תמונת הידע, כולל סקירת מושגים של פדגוגיות משבשות וטכנולוגיות טרנספורמטיביות.

תוך פנייה למחקר לגבי תרבויות שיתופיות, יש חשיבות לפנייה למונחים של אוריינות מתהווה, אופנות, סוגים של אזרחות ודרכים של אינטראקציה ושיתוף פעולה.

תוך התייחסות לרעיונות של אוריינות המאפשרת יצירת דיאלוג, למידה קונסטרוקטיבית ולמידה קונסטרוקטיבית שיתופית, כמו גם מודלים אפשריים לכתיבה שיתופית מקוונת, המאמר סוקר את המחקר העכשווי לגבי קיבולת של אפליקציות מבוססות רשת במתן אפשרות ללמידה ששינתה את צורתה. המאמר גם חוקר כיצד זה עשוי לאפשר תרבויות שיתופיות רחבות יותר המבוססות רשת בתוך המוסד  החינוכי ומחוצה לו, לאור היתרונות של הגודל שנעשים אפשריים על-ידי התשתית המבוססת על מחשוב ענן.

ראה גם :
מחשוב ענן

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya