יש לנו פיל בכיתות- איך לשנות את החינוך ואת הסביבה בה הוא מתרחש? שתי עצות

לימור ליבוביץ מפנה את תשומת ליבנו להרצאתו של אנדרו פורד מאוסטרליה הקורא לשינוי בתי הספר (The elephant in the classroom – Andrew Ford): "יש לכולנו "פיל" בכיתות- הוא טוען. ב"פיל" הוא מתייחס לתפיסות שלנו שאליהן התרגלנו כבר שנים רבות".

"אנדרו טוען שיש לקדם שני דברים בחינוך כיום-

  1. לבסס את הלמידה על העניין, הכישורים והמוטיבציה של התלמידים ללמוד. הוא קורא לגישה PBL- Personal Based Learning. גישה היוצאת מהילד עצמו. הוא תופס את כל הילדים כ'מחוננים'. כהורה- הוא אומר ששתי הבנות שלו מגלות כשרונות ייחודיים ונפלאים שלא יכולים לבוא לידי ביטוי בתכנית לימודים המכוונת למדידה אחידה.
  2. לשנות את מרחבי הלמידה לסביבות מעוררות ומקדמות שיתופיות ואושר של ילדים. הוא משווה את הצבעוניות והעיצוב המקסים של מסעדות וקניונים (המעוררים לאינטראקציה ויצירתיות) לבתי-הספר, וטוען שבתי-הספר שבויים בתוך סד של לחץ להשיג ציון גבוה במבחנים בינילאומיים (ולכן הם נראים משמימים). כך, הוא טוען, בתי-הספר עלולים לחטוא למושג 'אושר' של הילד עצמו".

 

לסקירה המלאה בבלוג של לימור ליבוביץ

ראו גם:

"משקפות" לתכנון מרחב הלמידה העתידי- חומר למחשבה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya