יצירת ערך בקהילות מקוונות עבור מחנכים

Booth, Sharon E.; Kellogg, Shaun B."Value creation in online communities for educators", British Journal of Educational Technology, Jul2015, Vol. 46 Issue 4, p684-698.

הפופולאריות וההתפשטות של הקהילות המקוונות מובילה את החוקרים ואת אנשי המקצוע לבחינה מדוקדקת של השימושיות של קהילות מקוונות לתמיכה ולסיוע בלמידה מקצועית.

כאשר האילוצים הכלכליים מותירים משאבים מעטים יותר הזמינים עבור התפתחות מקצועית, המחנכים בוחנים את הפוטנציאל של הקהילות המקוונות כדי להגביר ולהרחיב את ההזדמנויות המסורתיות להתפתחות מקצועית.

מינוף הפוטנציאל של הקהילות המקוונות דורש הבנה עמוקה של הערך שהחברים מוצאים דרך ההשתתפות שלהם.

מחקר זה השתמש במסגרת יצירת הערך של אטיין ונגר (Étienne Wenger), בברלי טריינר (Beverly Trayner) ומארטן דה לאט (Maarten de Laat) כדי להבין בצורה טובה יותר את המעגלים של יצירת הערך בקהילות המקוונות.

הממצאים מאירים את האופן שבו חברים בעלי פרספקטיבות שונות ורמות שונות של מומחיות בונים במשותף צורות חדשות של הבנה ומשמעות בדרכים שהן בעלות ערך באופן אינדיבידואלי ובאופן קולקטיבי, ואת האופן שבו הם מיישמים ידע זה לפרקטיקה המקצועית שלהם.

בנוסף, המחקר מציע תובנה לגבי הדרכים שבהן הפעולות של מנהיגי הקהילה ושל הארגון שנותן חסות תומכות ומסייעות ליצירת הערך דרך סוגים שונים של פעילויות, כלים ואינטראקציות.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

חקירה של קהילות המעשה בחינוך של מחנכים בטוויטר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya