יצירת מרחב MOODLE לחינוך כיתה ח'

המחנכת שרה אור מחט"ב בן צבי בפ"ת מתארת את ההתמודדות שלה ביצירת מרחב MOODLE לחינוך כיתה ח' בחט"ב בן צבי. את מרחב ה-MOODLE החדש שלה בנתה שרה אור בקיץ 2009 לאחר שנודע לה כי היא תחנך כיתה ח' . שרה הגיעה למסקנה , מניסיונה הקודם בסביבת המדעים שפיתחה בMOODLE  כי אפשר  ללמוד רבות על כל תלמיד עפ"י האופן בו הוא מבצע את עבודותיו , ומציג עצמו במרחב הוירטואלי.
על מנת לתת מענה מיטבי לביטוי אישי וקבוצתי , היא בנתה במרחב הכיתתי שלה את המדורים הבאים :
·        דבר המחנכת
·        הודעות מהמחנכת
·        מה חדש בכיתה ?
·        אירועים מתוכננים
·        מה למדנו ?
·        שיעור הבית לתלמידים שנעדרו מביה"ס.
·        אני רוצה לשתף את חבריי  ב..
·        אני מברך אותך ...
·        אני ממליץ על ספר , סרט , הצגה , אתר אינטרנט
·        ימי הולדת של תלמידי הכיתה
·        הבלוג שלי
·        תמונות כיתתיות
·        רב שיח
בדרך זו,  ובמתכונת וירטואלית מתוקשבת זו הצליחה המחנכת שרה אור להרחיב את מסגרות השיח ויצרה רצף משמעותי בין השהייה פיזית בין כותלי ביה"ס ומחוצה לה. בדרך זו  מצליחה שרה אור  להיות קשובה לתלמידי כיתתה גם כאשר איננה בביה"ס.
אתר הדרכה  בעברית ליישומי MOODLE  למורים

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    כל הכבוד למחנכת שרה אור מחט"ב בן-צבי בקריית אונו,שאלתי אלייך היא האם זה תורם ללמידה ולהוראה? והאם יש לך רעיון לגבי ויקיפדיה-בסביבת ווב.2? תודה רבה יגאל חפץ בת-ים תלמיד לתואר שני במגמת תיקשוב במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה

    פורסמה ב 08/02/2010 ע״י יגאל חפץ

    שלום יגאל, אני שמחה על התעניינותך, האתר הכיתתי תורם לקשר ביני לתלמידיי. הבלוגים פתוחים וחשופים. אך היומן האישי סגור ודיסקרטי, שם הם כותבים ומשתפים אותי בעניינים אישים מבקשים את עזרתי, עצתי וכו'. מדיה כזאת מאפשרת לי לטפל בכל בעייה באופן משמעותי ומיידי בכל דרך, בשיחה בפגישה וכו'. על ידי כך אני מצליחה לחבק את תלמידיי באופן וירטואלי. גם אם הם לא ממש לידי. זה נותן לתלמידים (וגם לי) הרגשת ביטחון ורוגע. (יגאל שים לב אני מבית בן צבי בפתח תקוה ולא בקרית אונו.)

    פורסמה ב 08/02/2010 ע״י שרה אור
    מה דעתך?
yyya