יצירתיות בכיתה מקוונת: ממצאים מניסוי בן חמש שנים

מאת: D. Patterson

Patterson, D. (2012). Creativity in the Online Classroom : Findings from a Five Year Randomized Control Trial. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2012 (pp. 760-766). Chesapeake, VA: AACE.

מחקר זה מסכם ניסוי בן חמש שנים, הכולל חמש מאות משתתפים ממגוון תרבויות ומקומות שונים. תוך השוואה בין קהילות מקוונות לבין קהילות המקיימות קשרים פנים אל פנים,

פרויקט זה חקר כיצד המשתתפים מעורבים בלמידה, את האינטראקציות ואת פיתוח התוצאות היצירתיות.

קהילות מקוונות היו מוצלחות יותר בהעברת מידע, למעשה הן היו יעילות יותר מאשר קהילות פנים אל פנים.

למרות זאת, המשתתפים בקהילות המקוונות ציינו תחושה של ניתוק והעדר קהילה אמיתית.

ממצא זה מראה את חולשתן של קהילות מקוונות, אולם עדיין תחושת ניתוק זו הובילה גם לנטילת סיכון משמועתי בפרויקטים יצירתיים. האנונימיות היחסית של קהילות מקוונות הובילה לנטילת סיכונים יצירתיים נועזים ולהשגת תוצאות טובות יותר.

ממצאים אלה מדגישים חלק מהיתרונות הפחות ברורים אך בעלי הערך שיכולות לתרום קהילות יצירתיות מקוונות.

קישור לתקציר באנגלית

ראה גם :

דמיון זיכרון ויצירתיות - האם איבדנו משהו בדרך?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya