ימי הפודקאסטים – בלוגים קוליים: המהפכה הטכנולוגית שהכזיבה

מאת: Alan Levine
אלן לווין כותב בבלוג המעניין שלו כי הציפיות הגבוהות שהיו לנו לאנשי חינוך ולאנשי הפצת מידע לגבי הבלוגים הקוליים – פודקאסטים היו כנראה אופטימיים מדי ובניגוד להם, מתברר עתה כי הטכנולוגיה של פודקאסטים אינה תופסת ואפילו גורמת לאכזבה.
 חברת אפל שילבה את האפשרות להוריד פודקאסטים - בלוגים קוליים - ב-iTunes וכך הוציאה אותם מהשוליים אל המרכז. מהפכת הפודקאסטינג, שהגיעה לבשלות לפני שנתיים היא בעצם הגלגול הבא של הבלוגים הכתובים. כשם שכל אחד יכול להיות מנוי על הזנת ערוצי RSS מהבלוגים שהוא מנוי עליהם - וכך לקבל ישירות לדפדפן את התוספות הטריות ביותר שבהם בלי לטרוח ולהיכנס אליהם באופן יזום - מאפשר אותו פרוטוקול, שעד אז נוצל רק באופן חלקי, להפיץ גם קובצי אודיו.
הפשטות שבה כל זה נעשה, במקביל לתפוצה הגדלה וההולכת של נגני MP3 ניידים (שעל שמו של המפורסם שבהם, iPod של אפל, היא קרויה הייתה אמורה להפוך את הפודקאסטינג לא רק לשיטה משובחת להפצת תוכן, אלא גם לטכנולוגיה שעשויה לאיים על ההגמוניה של תחנות הרדיו המסורתיות.
במסגרת הציפיות היו הערכות שמרצים באוניברסיטאות ובמכללות יאפשרו לשדר את ההרצאות שלהם כפודקאסטים.
כיום ברור, שפודקאסטים היא טכנולוגיה שמצליחה לעניין רק קבוצות שוליות בחינוך או בטכנולוגיה, גם בגלל העובדה שמשתמשים מעדיפים יותר לקרוא טקסט או לצפות בקטעי וידאו ולא בהכרח להאזין להרצאות או לקטעי קריינות. גורם נוסף להעדר השימוש הוא העובדה שקשה לאחזר קטעי קול באינטרנט ולכן אפשרויות החיפוש הן מוגבלות.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya