יכולות החוצות תכניות לימודים (Cross-curricular competencies) של סטודנטים להוראה: מודל בחירה המבוסס על מבחני כניסה למרכז ההערכה והצלחה בלימודים לאחר השנה הראשונה בהכשרת מורים

Christine Bieri, Patricia Schuler. " Cross-curricular competencies of student teachers: a selection model based on assessment centre admission tests and study success after the first year of teacher training", Assessment and Evaluation in Higher Education. 2011. Vol. 36, Iss. 4; pg. 399.

באירופה יש עניין הולך וגובר בהערכת היכולות של מורים לעתיד החוצות את תכנית הלימודים, במיוחד לאור הצלחת הרפורמות בהכשרת מורים בשווייץ. באוניברסיטת ציריך להכשרת מורים, הסטודנטים לעתיד שלא היו בעלי ההכשרות הפורמליות נדרשים לעבור מספר בדיקות ומבחן, הידוע כ"מרכז הערכה" ('assessment centre').

המטרה של מרכז ההערכה היא להתאים בין היכולות והאינטרסים של הסטודנטים לדרישות האוניברסיטה.
מחקר אורך מעריך כעת את תוקף הניבוי של מודל הבחירה של היכולות השוכן בבסיס מרכז ההערכה.
מחקר זה מציין שהסטודנטים להוראה שקיבלו ציונים גבוהים במרכז ההערכה לא רק שהיו צפויים יותר להצליח במקצוע ההוראה לאחר שנת לימודיהם הראשונה אלא גם נתפסו על-ידי החונכים שלהם כמורים מתאימים יותר לאחר השנה הראשונה של פעילות ההוראה שלהם.
הממצאים העיקריים במחקר מאשרים את מודל הבחירה (selection model) ככלי תקף להערכת יכולת במקרה של סטודנט להוראה מתחיל בעוד שהוא גם מאשר את ההתמקצעות מאחר והוא משקף בבירור את הסטנדרטים של הכשרת המורים.
קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya